bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

refernet vet future of work pl

Nowa publikacja zespołu Refernet Polska

Zmiany w zakresie kształcenia zawodowego, rozwój przemysłu 4.0 oraz cyfryzacji, automatyzacji i nowych technologii – o tym w publikacji wydanej w ramach działań ReferNet Polska.  Więcej
uczenie sie doroslych ico

Edukacja dorosłych Polaków w czasie pandemii? IBE zna odpowiedź

W okresie pandemii koronawirusa edukacja przeniosła się do sfery wirtualnej. Jednym z dominujących tematów w przestrzeni publicznej stało się zdalne nauczanie dzieci i młodzieży. Ale jak wyglądała sytuacja osób dorosłych, korzystających z różnych form aktywności edukacyjnych? Instytut Badań Edukacyjnych to zbadał. Więcej
Katarzyna Zabratańska

Przewodnik po zarządzaniu różnorodnością w miejscu pracy

Różnorodność w miejscu pracy to moda czy świadomy wybór? Zmiany postawiły firmy w obliczu nowych zadań, bo efektywne zarządzanie różnorodnością, to spore wyzwanie dla liderów i liderek. Więcej
zsu

Konsultacje społeczne Zintegrowanej Strategii Umiejętności

Minister Edukacji Narodowej skierował do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych projekt części szczegółowej Zintegrowanej Strategii Umiejętności. Więcej
fot kk ico

Katarzyna Kalinowska laureatką Nagrody im. Stanisława Ossowskiego

Jury Nagrody im. Stanisława Ossowskiego za rok 2019 nagrodziło Katarzynę Kalinowską za książkę „Praktyki flirtu i podrywu: studium z mikrosocjologii emocji”. Więcej
ZRK ico

Jak uczą się dorośli Polacy? IBE to sprawdzi

Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczyna terenową realizację badania poświęconego uczeniu się osób dorosłych w Polsce. Badaniu przyświeca idea, że ludzie przez całe życie poszerzają swoją wiedzę, nabywają umiejętności, podnoszą kwalifikacje i czynią to także po zakończeniu edukacji formalnej. Więcej

Eksperci IBE na VPL Biennale w Berlinie

Na początku maja w Berlinie odbyła się trzecia edycja międzynarodowej konferencji VPL Biennale. Na zorganizowanym z okazji Biennale spotkaniu Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji Iwona Gmaj, reprezentująca IBE, oraz Maciej Lasota, członek Grupy z ramienia MEN, zaprezentowali raport na temat rozwiązań walidacyjnych wdrażanych w Polsce. Wystąpienie wzbudziło spore zainteresowanie ze względu na kompleksowość rozwiązań opracowywanych w naszym kraju.

 R8P7834

VPL (Validation of Prior Learning) Biennale to największa w Europie konferencja poświęcona walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego. W tym roku odbyła się 7 i 8 maja w stolicy Niemiec. Podczas dwudniowego wydarzenia 33 ekspertów z całego świata dzieliło się swoimi doświadczeniami i dobrymi praktykami w zakresie walidacji wcześniej nabytej wiedzy. Na konferencji przyznano także nagrody. Spośród 32 zgłoszeń z 20 krajów i 4 kontynentów, jury wybrało zwycięzców w następujących kategoriach: zastosowanie walidacji w procesie integracji uchodźców, stworzenie wspólnych standardów pośród podmiotów walidujących oraz stworzenie wzorcowego modelu kompetencji do zastosowania w całej branży.  

Deklaracja Berlińska

Podczas Biennale przyjęta została również Deklaracja Berlińska na Rzecz Walidacji Wcześniej Nabytej Wiedzy, która w zamierzeniu ma być dokumentem definiującym kierunek rozwoju polityki w zakresie walidacji. W jej powstanie zaangażowano wielu ekspertów, interesariuszy, polityków oraz reprezentantów sektora publicznego z 40 krajów. Efektem ich pracy było ustalenie standardów w sześciu obszarach związanych z tematyką walidacji: finansowym, prawnym, instrumentalno-proceduralnym, organizacyjnym, w obszarze struktur pomocowych oraz w obszarze wytyczania ścieżek post-walidacyjnych. Z treścią Deklaracji można zapoznać się na stronie organizatora .

Entuzjastyczne przyjęcie polskich ekspertów

Dzień przed Biennale, w poniedziałek 6 maja, odbyło się spotkanie Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji. Grupa wspiera Komisję Europejską we wdrażaniu ram kwalifikacji jako instrumentu polityki na rzecz uczenia się przez całe życie. Przedstawiciele IBE zaprezentowali przed międzynarodowym gremium raport dotyczący wdrożenia w Polsce rozwiązań z zakresu walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego. W raporcie ‒ opracowanym przez ekspertów Instytutu ds. walidacji: Iwonę Gmaj, Joannę Grzeszczak, Karolinę Kwiatosz oraz Sylwię Walicką ‒ omówiono Zintegrowany System Kwalifikacji oraz zaprezentowano efekty przeprowadzonych w szkolnictwie reform, które stworzyły nowe możliwości potwierdzania efektów uczenia się. Prezentację poprzedził proces recenzji, który został przygotowany przez Katarzynę Trawińską-Konador, członkinię Grupy z ramienia IBE. Wystąpienie polskiej ekipy spotkało się z niezwykle entuzjastycznym przyjęciem i było szeroko komentowane w międzynarodowym gronie ekspertów.

foto © Bertelsmann Stiftung / Thomas Kunsch

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018