bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

Instytut Badań Edukacyjnych

Aplikuj do szkoły doktorskiej i badaj system edukacji

Instytut Badań Edukacyjnych wspólnie ze Szkołą Doktorską Nauk Społecznych „Academia Rerum Socialium” UMK uruchamia interdyscyplinarne studia doktoranckie – Toruńską Szkołę Nauk o Społeczeństwie, Edukacji, Nauce i Technologii (TSN SENT). O przyjęcie na studia i stypendium mogą ubiegać się osoby zainteresowane badaniami nad systemem edukacji i szkolnictwem wyższym oraz studiami nad społeczną rolą nauki i technologii. Więcej
design thinking icopx

Instytut Badań Edukacyjnych został członkiem EBSN

European Basic Skills Network (EBSN) to sieć zrzeszająca instytucje działające na rzecz rozwoju umiejętności podstawowych osób dorosłych, której celem jest współpraca między państwami oraz wspieranie rozwoju polityki edukacyjnej w zakresie umiejętności podstawowych. Więcej
design thinking icopx

Edukacyjni praktycy o innowacyjnych rozwiązaniach dla szkolnictwa

Już w połowie sierpnia będziemy mogli posłuchać o nowatorskich rozwiązaniach edukacyjnych podczas serii webinariów, objętych patronatem przez kwartalnik “Edukacja” oraz Instytut Badań Edukacyjnych. Zachęcamy do udziału! Więcej
Crosscut ico

Zapraszamy na konferencję projektu CROSSCUT

Już 29 sierpnia w Sèvres pod Paryżem odbędzie się międzynarodowa konferencja podsumowująca trzy lata projektu CROSSCUT. W międzynarodowym gronie ekspertów omówione zostaną wyniki badań na temat nauczania międzyprzedmiotowego m.in. w Polsce. Więcej
path2integrity ico

Ekspertki IBE na pierwszym sympozjum projektowym Path2Integrity

Na początku lipca w Kilonii odbyło się pierwsze sympozjum projektu Path2Integrity poświęcone kwestii rzetelności naukowej i interdyscyplinarnego podejścia w nauczaniu etyki badawczej. Instytut Badań Edukacyjnych reprezentowała na nim Dr Agnieszka Dwojak-Matras, kierownik projektu w Polsce, oraz członkinie zespołu projektowego: Dr Agnieszka Koterwas i Dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska. Więcej
narzedzia artyku ikonal

Badanie preferencji studentów na rynku pracy

Na początku sierpnia ukazał się raport ze studenckich badań śląskich studentów i studentek na rynku pracy w Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Partnerem badania był Instytut Badań Edukacyjnych, a w raporcie znalazła się wypowiedź jednego z doradców regionalnych IBE na temat Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Więcej

Eksperci IBE na VPL Biennale w Berlinie

Na początku maja w Berlinie odbyła się trzecia edycja międzynarodowej konferencji VPL Biennale. Na zorganizowanym z okazji Biennale spotkaniu Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji Iwona Gmaj, reprezentująca IBE, oraz Maciej Lasota, członek Grupy z ramienia MEN, zaprezentowali raport na temat rozwiązań walidacyjnych wdrażanych w Polsce. Wystąpienie wzbudziło spore zainteresowanie ze względu na kompleksowość rozwiązań opracowywanych w naszym kraju.

 R8P7834

VPL (Validation of Prior Learning) Biennale to największa w Europie konferencja poświęcona walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego. W tym roku odbyła się 7 i 8 maja w stolicy Niemiec. Podczas dwudniowego wydarzenia 33 ekspertów z całego świata dzieliło się swoimi doświadczeniami i dobrymi praktykami w zakresie walidacji wcześniej nabytej wiedzy. Na konferencji przyznano także nagrody. Spośród 32 zgłoszeń z 20 krajów i 4 kontynentów, jury wybrało zwycięzców w następujących kategoriach: zastosowanie walidacji w procesie integracji uchodźców, stworzenie wspólnych standardów pośród podmiotów walidujących oraz stworzenie wzorcowego modelu kompetencji do zastosowania w całej branży.  

Deklaracja Berlińska

Podczas Biennale przyjęta została również Deklaracja Berlińska na Rzecz Walidacji Wcześniej Nabytej Wiedzy, która w zamierzeniu ma być dokumentem definiującym kierunek rozwoju polityki w zakresie walidacji. W jej powstanie zaangażowano wielu ekspertów, interesariuszy, polityków oraz reprezentantów sektora publicznego z 40 krajów. Efektem ich pracy było ustalenie standardów w sześciu obszarach związanych z tematyką walidacji: finansowym, prawnym, instrumentalno-proceduralnym, organizacyjnym, w obszarze struktur pomocowych oraz w obszarze wytyczania ścieżek post-walidacyjnych. Z treścią Deklaracji można zapoznać się na stronie organizatora .

Entuzjastyczne przyjęcie polskich ekspertów

Dzień przed Biennale, w poniedziałek 6 maja, odbyło się spotkanie Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji. Grupa wspiera Komisję Europejską we wdrażaniu ram kwalifikacji jako instrumentu polityki na rzecz uczenia się przez całe życie. Przedstawiciele IBE zaprezentowali przed międzynarodowym gremium raport dotyczący wdrożenia w Polsce rozwiązań z zakresu walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego. W raporcie ‒ opracowanym przez ekspertów Instytutu ds. walidacji: Iwonę Gmaj, Joannę Grzeszczak, Karolinę Kwiatosz oraz Sylwię Walicką ‒ omówiono Zintegrowany System Kwalifikacji oraz zaprezentowano efekty przeprowadzonych w szkolnictwie reform, które stworzyły nowe możliwości potwierdzania efektów uczenia się. Prezentację poprzedził proces recenzji, który został przygotowany przez Katarzynę Trawińską-Konador, członkinię Grupy z ramienia IBE. Wystąpienie polskiej ekipy spotkało się z niezwykle entuzjastycznym przyjęciem i było szeroko komentowane w międzynarodowym gronie ekspertów.

foto © Bertelsmann Stiftung / Thomas Kunsch

logo srodekMIiRmnisw logotyp
CKE
ORE
GUS
 
PTE
 
OSKKO
 
SIO/CIE
 
 COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018