bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

SMARTFONY W SZKOLE. RAPORT Strona 53 Obraz 0001

Smartfon w szkole nie taki groźny, jak go malują

Uczniowie lubią lekcje, na których kreatywnie korzysta się ze smartfonów, i znają podstawowe zagrożenia związane z technologiami mobilnymi. Wbrew ogólnemu wyobrażeniu akceptują szkolne obostrzenia związane z ich używaniem, choć mają problem z ich konsekwentnym przestrzeganiem. Więcej
logo1

Pierwsza publikacja polskiego zespołu Path2Integrity

“Uczenie rzetelności naukowej jako dążenie do utopii. Strategie rozwoju kultury rzetelności naukowej na uniwersytetach” to najnowsza publikacja autorstwa ekspertek z Instytutu Badań Edukacyjnych, przygotowana w ramach projektu Path2Integrity. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Gry komputerowe w szkołach? Rusza pilotaż programu

Rozwijanie kompetencji cyfrowych w zakresie programowania, bezpiecznego, efektywnego i odpowiedzialnego korzystania z gier komputerowych i wideo – to główne cele pierwszej edycji programu, zainicjowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Więcej
nauka1 ico

Wypełnij ankietę i wesprzyj projekt Instytutu Badań Edukacyjnych

Jesteś rodzicem lub specjalistą pracującym z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych? Wypełnij ankietę i wesprzyj jeden z głównych projektów IBE. Więcej
2978476

SIRIUS 2.0: pandemia i edukacja uczniów ze środowsik defaworyzowanych

Wypełnij ankietę i wesprzyj międzynarodowe badanie dotyczące wyzwań przed którymi stają nauczyciele w czasie pandemii koronawirusa. Badanie prowadzone jest w ramach działań europejskiej sieci polityk publicznych w zakresie kształcenia migrantów – SIRIUS 2.0..  Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Nowy rok szkolny szansą na projekty międzyprzedmiotowe w kształceniu

Od 1 września edukacja wraca do szkół. Ministerstwo Edukacji Narodowej określiło warianty funkcjonowania szkół i placówek w okresie pandemii w sytuacji wystąpienia zakażenia na danym terenie. Nowe wytyczne mają zapewnić bezpieczeństwo uczniów i nauczycieli – to także szansa na realizację projektów międzyprzedmiotowych w szkołach. Więcej

Kompetencje społeczne i obywatelskie osób dorosłych

Jak rozwijać kompetencje społeczne i obywatelskie dorosłych i w jaki sposób kształcić edukatorów? O tych problemach dyskutowano na kolejnym spotkaniu zorganizowanym w ramach pracy nad częścią szczegółową Zintegrowanej Strategii Umiejętności.

1 4

W części plenarnej spotkania uczestnicy wysłuchali dwóch wystąpień. Dr hab. Dorota Gierszewski z Uniwersytetu Jagiellońskiego wprowadziła słuchaczy w tematykę kształtowania kompetencji społecznych i obywatelskich dorosłych. Na przykładach omówiono cechy definiujące, czym są kompetencje obywatelskie, takie jak np. zdolność do zaangażowania się wraz z innymi w działania publiczne; zdolność do solidarności i zainteresowanie problemami lokalnymi; konstruktywne uczestnictwo w działaniach społeczności lokalnej. Z kolei dr Olga Napiontek z Fundacji Civis Polonus przedstawiła szanse i ograniczenia związane z rozwijaniem kompetencji obywatelskich dorosłych Polaków.

Druga część seminarium miała charakter warsztatowy. Dyskutowano nad modelem kształcenia i rozwoju zawodowego edukatorów osób dorosłych. Próbowano określić, jak wygląda oferta edukacyjna dla osób, które chciałyby stać się profesjonalnymi edukatorami dorosłych. Mówiono o warunkach, które mogą się przyczynić do poszerzenia tej oferty, ale też o czynnikach hamujących w dłuższej perspektywie taką ofertę. Spotkanie zakończyło się wypracowaniem szeregu rekomendacji, które będą wzięte pod uwagę w pracach nad szczegółową częścią Zintegrowanej Strategii Umiejętności.

PROGRAM SEMINARIUM

 

Zintegrowana Strategia Umiejętności

To jeden z elementów polityki publicznej, która wspiera rozwój kapitału ludzkiego, zwiększenie zatrudnienia, wzrost gospodarczy oraz włączenie społeczne. Celem ZSU jest konceptualizacja spójnej polityki dotyczącej kształtowania i rozwijania umiejętności oraz skoordynowanie działań zaangażowanych stron w tym zakresie. ZSU działa na rzecz zwiększenia aktywności edukacyjnej i zawodowej we wszystkich grupach społecznych, zwłaszcza narażonych na wykluczenie. Jej celem jest także wzmocnienie świadomości znaczenia umiejętności dla osiągania korzyści w wymiarze indywidualnym, gospodarczym i społecznym.

ZINTEGROWANA STRATEGIA UMIEJĘTNOŚCI

Galeria

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018