Spotkanie projektu CROSSCUT

Za nami trzydniowe spotkanie partnerów międzynarodowego projektu CROSSCUT, którego głównym temat jest nauczanie międzyprzedmiotowe.

Czym jest nauczanie międzyprzedmiotowe? Definicja, jaką przyjęli uczestnicy projektu CROSSCUT, zakłada, że jest to nauczanie, w którym kładzie się nacisk na zastosowanie określonej wiedzy, umiejętności i kompetencji w więcej niż jednym przedmiocie jednocześnie. Celem takiej formy nauczania jest pobudzanie do niezależnego myślenia, podejmowania odpowiedzialnych decyzji i współpracy w grupie.

Podczas trwającego trzy dni spotkania (7-9 listopada), które odbyło się w Instytucie Badań Edukacji, uczestnicy zaprezentowali i omówili wyniki dotychczasowych prac. Ustalono szczegóły dalszych działań w ramach przedsięwzięcia. Odbyło się również spotkanie międzynarodowej grupy doradczej, podczas którego zewnętrzni eksperci podsumowali dotychczasowe rezultaty prac, przekazali komentarze i wskazali kluczowe obszary działania na kolejne etapy realizacji przedsięwzięcia. Ważnym elementem trzydniowego spotkania była wspólna praca nad kluczowymi materiałami m. in. dotyczącymi nauczania międzyprzedmiotowego.

CROSSCUT

Cross-curricular teaching (Nauczanie międzyprzedmiotowe) to projekt finansowany z funduszy ERASMUS+, koordynowany przez francuską instytucję Centre International d’Études Pédagogiques. W badaniu uczestniczą instytucje edukacyjne z Francji, Danii, Portugalii, Norwegii, Finlandii i Polski. Instytucją odpowiedzialną za realizację badania w Polsce jest Instytut Badań Edukacyjnych.

Więcej o projekcie

 

Galeria:

NASZE BADANIA