"Świetny wynik osiągnęli polscy czwartoklasiści w międzynarodowym badaniu umiejętności rozumienia czytanego tekstu. Polska, wraz z Finlandią, zajmuje 5. miejsce w świecie. Jest to najlepszy wynik wśród krajów Unii Europejskiej. To niewątpliwy sukces polskiej oświaty, nauczycieli, uczniów i rodziców” - wyjaśnia Joanna Kaźmierczak, Krajowa Koordynatorka Badania w Polsce.

17 maja br. w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych odbyło się seminarium poświęcone omówieniu wyników Międzynarodowego Badania Postępów Biegłości w Czytaniu. Spotkanie zorganizował Zespół Badań Międzynarodowych IBE.

Do konkursu "Jestem Eko" zgłosiło się prawie 300 kół przyrodniczych z całej Polski. Teraz w gmachu Ministerstwa Edukacji i Nauki laureaci odebrali dyplomy i nagrody z rąk Sekretarza Stanu Dariusza Piontkowskiego, Dyrektora IBE prof. dr. hab. Roberta T. Ptaszka oraz Zastępcy Dyrektora IBE ds. Naukowych dr. hab. Pawła Gondka.

16 maja br. zostały opublikowane wyniki Międzynarodowego Badania Postępów Biegłości w Czytaniu – PIRLS 2021. W MEiN odbyła się konferencja z udziałem Sekretarza Stanu Dariusza Piontkowskiego, zastępcy dyrektora IBE ds. naukowych dr hab. Pawła Gondka, Krajowej Koordynatorki Badania PIRLS Joanny Kaźmierczak oraz eksperta metodologii badań, członka zespołu badania PIRLS Krzysztofa Bulkowskiego. 

Dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych prof. dr hab. Robert T. Ptaszek wystąpił w XIII Ogólnopolskim "Kongresie Wychowania do Życia w Rodzinie - w trosce o dobro dzieci i młodzieży".

Instytut Badań Edukacyjnych i Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości przeprowadzą inspirujące warsztaty dla nauczycieli z Wrocławia i regionu. Dzięki nim nauczyciele będą mogli jeszcze w większym stopniu korzystać z nowych technologii w procesie edukacyjnym, a tym samym wspierać rozwijanie kompetencji przyszłości wśród dzieci i młodzieży.

NASZE BADANIA