bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

refernet vet future of work pl

Nowa publikacja zespołu Refernet Polska

Zmiany w zakresie kształcenia zawodowego, rozwój przemysłu 4.0 oraz cyfryzacji, automatyzacji i nowych technologii – o tym w publikacji wydanej w ramach działań ReferNet Polska.  Więcej
uczenie sie doroslych ico

Edukacja dorosłych Polaków w czasie pandemii? IBE zna odpowiedź

W okresie pandemii koronawirusa edukacja przeniosła się do sfery wirtualnej. Jednym z dominujących tematów w przestrzeni publicznej stało się zdalne nauczanie dzieci i młodzieży. Ale jak wyglądała sytuacja osób dorosłych, korzystających z różnych form aktywności edukacyjnych? Instytut Badań Edukacyjnych to zbadał. Więcej
Katarzyna Zabratańska

Przewodnik po zarządzaniu różnorodnością w miejscu pracy

Różnorodność w miejscu pracy to moda czy świadomy wybór? Zmiany postawiły firmy w obliczu nowych zadań, bo efektywne zarządzanie różnorodnością, to spore wyzwanie dla liderów i liderek. Więcej
zsu

Konsultacje społeczne Zintegrowanej Strategii Umiejętności

Minister Edukacji Narodowej skierował do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych projekt części szczegółowej Zintegrowanej Strategii Umiejętności. Więcej
fot kk ico

Katarzyna Kalinowska laureatką Nagrody im. Stanisława Ossowskiego

Jury Nagrody im. Stanisława Ossowskiego za rok 2019 nagrodziło Katarzynę Kalinowską za książkę „Praktyki flirtu i podrywu: studium z mikrosocjologii emocji”. Więcej
ZRK ico

Jak uczą się dorośli Polacy? IBE to sprawdzi

Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczyna terenową realizację badania poświęconego uczeniu się osób dorosłych w Polsce. Badaniu przyświeca idea, że ludzie przez całe życie poszerzają swoją wiedzę, nabywają umiejętności, podnoszą kwalifikacje i czynią to także po zakończeniu edukacji formalnej. Więcej

Aktualności IBE

Zadania z K3 i K5

10 i 17 maja uczniowie klas III i V brali udział w diagnozach Kompetencje trzecioklasistów oraz Kompetencje piątoklasistów.  Szkoły dostaną swoje raporty w czerwcu, a jesienią Instytut przedstawi główne wnioski wynikające z tych badań. Eksperci IBE podkreślają, że diagnoza nie jest egzaminem, powinna być przeprowadzana w maksymalnie przyjazny sposób. Najważniejszą wartością diagnozy jest informacja, jaką o umiejętnościach swoich uczniów zyskują nauczyciele. Rekomendujemy, żeby nie budować wokół badania klimatu, który wpływa stresująco na dzieci. Zadania sprawdzi to i omówi ze swoimi uczniami nauczyciel.  Prosimy też o zwrócenie uwagi, że w odpowiedziach udostępnionych w Internecie poza stroną IBE pojawiły się błędy. Prosimy poczekać na raporty.

Nauczyciele pytają, czemu niektóre zadania występują i w K3, i w K5.  To celowy zabieg. To są tzw. zadania linkowe, dzięki którym można sprawdzić, w jakim zakresie dzieci na różnych etapach edukacyjnych radzą sobie z zadaniami mierzącymi te umiejętności. Jest to szczególnie istotne w przypadku diagnozy kompetencji przyrodniczych trzecio- i piąto-klasistów, która odbywa się po raz pierwszy. Szczegółowe wyjaśnienie w załączniku.

ZADANIA DLA BADANIA

Arkusze K3 i K5 2016 są dostępne na stronie diagnozy.ibe.edu.pl.

Pożegnanie

7 maja 2016 roku odeszła dr Magdalena Szpotowicz, wybitna specjalistka w zakresie dydaktyki języków obcych, członek Rady Naukowej i Kierownik Pracowni Języków Obcych Instytutu.

Czytaj więcej...

III Ogólnopolski Kongres Tutoringu

"Powrót mistrza!" – pod takim hasłem 3 i 4 czerwca w Warszawie odbędzie się III Ogólnopolski Kongres Tutoringu organizowany przez Collegium Wratislaviense. Jest to wyjątkowe spotkanie pasjonatów wysokiej jakości edukacji i indywidualizacji procesu nauczania: tutorów, nauczycieli i edukatorów chcących bliżej poznać tutoring i zobaczyć, jak działa w praktyce.

Czytaj więcej...

Diagnozy kompetencji uczniów – 10 i 17 maja - informacja prasowa

Już 10 maja uczniowie klas III i V z ponad 5 tysięcy szkół podstawowych wezmą udział w diagnozach kompetencji z języka polskiego, a tydzień później – z matematyki i – po raz pierwszy – umiejętności przyrodniczych.

Czytaj więcej...

Konkursy na stanowiska nauczycieli w Szkole Europejskiej w Brukseli

Minister Edukacji Narodowej poszukuje kandydatów na następujące stanowiska:

Czytaj więcej...

Konkurs fotograficzny EXCEPT

You(th)Vision: Becoming adult today

DOROSŁOŚĆ – Z CZYM TO SIĘ (fotografu)JE

Pomóżcie nam zrozumieć, jak to jest stawać się dorosłym w XXI wieku! Weźcie udział w konkursie fotograficznym, wysyłając prace, w których znajdą odbicie Wasze refleksje, obawy i doświadczenia i zbierajcie nagrody.

Czytaj więcej...

Bądź kumplem, nie dokuczaj

Cartoon Network uruchomił kampanię społeczną pod patronatem merytorycznym Instytutu Badań Edukacyjnych i Fundacji Dzieci Niczyje. To już druga edycja kampanii adresowanej do dzieci, nauczycieli i rodziców.  Stacja chce uświadamiać dzieciom, jak bolesne i krzywdzące mogą być niekoleżeńskie zachowania, a nauczycielom dostarczyć narzędzi, które pomogą poprowadzić lekcję na temat dobrych relacji w klasie.

Czytaj więcej...

Jakie województwa sprzyjają edukacji?

W Polsce 44,6% dzieci uczestniczy w przynajmniej jednym typie zajęć dodatkowych. W województwach opolskim, podlaskim i kujawsko-pomorskim co drugie dziecko brało udział w takich zajęciach. Wśród dorosłych najczęściej dokształcają się mieszkańcy województwa opolskiego, najrzadziej mieszkańcy kujawsko-pomorskiego. Tylko w 6 województwach komputer ma  domu ponad 80% rodzin. Smartfony najczęściej mają Małopolanie (ponad 49% gospodarstw), a najrzadziej rodziny w zachodniopomorskim (28%).

Czytaj więcej...

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018