W nowym roku szkolnym 2022/2023 nadal prowadzone będą kluczowe projekty MEiN. Przedłużony zostanie program "Laboratoria Przyszłości", pojawiły się nowe kierunki zawodowe oraz ruszy konkurs na powstanie Branżowych Centrów Umiejętności.

Jak przygotowywać się na szanse i wyzwania społeczno-gospodarcze związane ze sztuczną inteligencją oraz określić miejsce AI w edukacji przyszłości? Temat przybliża nam prof. dr hab. Jan Fazlagić z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz redaktor naukowy publikacji "Sztuczna inteligencja (AI) jako megatrend kształtujący edukację" wydanej w Instytucie Badań Edukacyjnych.

Pod patronatem Instytutu Badań Edukacyjnych w drugiej połowie lipca odbył się obóz naukowy w ramach 8. edycji programu stypendialnego ADAMED SmartUP. 50 uczniów i uczennic w wieku od 14 do 19 lat przyjechało do Warszawy, żeby przez 2 tygodnie poznawać tajniki pracy naukowca oraz nawiązywać nowe przyjaźnie. Po raz pierwszy do polskiej młodzieży dołączyło troje laureatów wietnamskiej edycji programu.

Projekt @talentON - Program Wsparcia i Rozwoju młodzieży szczególnie uzdolnionej to realizowany przez Fundację Polskiej Akademii Nauk interdyscyplinarny program wsparcia i rozwoju młodzieży szczególnie uzdolnionej w obszarze nauk humanistycznych i społecznych.

Ekspertki IBE, dr Marta Petelewicz, dr Julita Pieńkosz i Joanna Stankowska uczestniczyły w  międzynarodowej konferencji  pn. “Adult education in times of crisis and change: perspectives on access, learning careers and identities”.

NASZE BADANIA