bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

plakatKT2020 ico

Interdyscyplinarność kluczem do rozwoju. Już w marcu kolejna edycja Konferencji Naukowej TYGIEL 2020

Zapraszamy do udziału w XII Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej TYGIEL 2020 „Interdyscyplinarność kluczem do rozwoju”, która odbędzie się 21-22 marca br. w Lublinie. Patronat honorowy nad wydarzeniem sprawuje Instytut Badań Edukacyjnych.  Więcej
ZSK logo

Konkurs “Kwalifikacja przyszłości”: przedłużony termin składania prac

Ze względu na duże zainteresowanie konkursem oraz problemy techniczne związane z przebudową strony kwalifikacje.edu.pl, organizator postanowił przedłużyć termin składania prac w konkursie „Kwalifikacja przyszłości” do 28 lutego br. Więcej
AdamZielinski photo2

Adam Zieliński Zastępcą Dyrektora IBE ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

3 lutego br. na stanowisko Zastępcy Dyrektora IBE ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji został powołany Adam Zieliński. Zadaniem nowego dyrektora będzie dalszy rozwój Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji oraz IBE jako jednostki promującej ideę uczenia się przez całe życie. Więcej
hr2 ico

Zapotrzebowanie na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego

Minister Edukacji Narodowej ogłosił prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy. Prognoza została stworzona w oparciu o procedury przetwarzania danych oraz dane zebrane przez Instytut Badań Edukacyjnych.  Więcej
smartfony ico

Smartfony w szkole - szansa czy zagrożenie?

Smartfon wykorzystywany jest niemal w każdym obszarze codziennego życia, z wyjątkiem szkoły. Mimo że większość dzieci i młodzieży w wieku 9–17 lat codziennie korzysta ze swojego smartfona, niewielu z nich jest w stanie przywołać z pamięci ciekawe lekcje z wykorzystaniem nowych technologii. Więcej
konf ico

Konferencja naukowa o badaniu PISA na Politechnice Warszawskiej

Blisko 80 osób wzięło udział w konferencji poświęconej wynikom badania PISA 2018, która odbyła 14 stycznia br. się w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele środowiska akademickiego, badacze społeczni, nauczyciele, osoby zainteresowane polską oświatą. Więcej

Aktualności IBE

Rejestracja szkół

K3 - Kompetencje trzecioklasistów,
K5 -  Kompetencje piątoklasistów.
Zgłoszenie udziału w  badaniu tutaj

Szkoły, które uczestniczyły w badaniu w 2015 r., wypełniają formularz wznowienie konta, pozostałe – rejestracja.

Krótka informacja o diagnozach.

Co potrafi trzecioklasista

Uczniowie potrafią poradzić sobie z rozumieniem tekstu popularnonaukowego, ale nie zawsze uważnie czytają tekst. Eksperci Instytutu Badań Edukacyjnych przedstawili wyniki badania Kompetencje trzecioklasistów 2015 (K3). Instytut Badań Edukacyjnych uruchamia 21 stycznia rejestrację zgłoszeń szkół do udziału w badaniu w 2016 r.

Czytaj więcej...

Nowe narzędzia do diagnozowania dysleksji oraz zaburzeń rozwoju mowy

Po raz pierwszy polskie poradnie psychologiczno-pedagogiczne dysponują nowoczesnymi narzędziami do diagnozy problemów z rozwojem mowy oraz umiejętnością czytania i pisania u dzieci. - Umożliwią one prowadzenie diagnozy zgodnie z wysokimi standardami oraz pozwolą wcześnie wyłonić i objąć opieką dzieci ryzyka zaburzeń uczenia – mówi prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis z IBE.

Czytaj więcej...

Obowiązuje ustawa o ZSK

Ustawa o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji został opublikowana w Dzienniku Ustaw 14 stycznia, tym samym wejdzie w życie w piątek 15-go. Pozdrawiamy wszystkich, którzy od lutego 2011 r. pracowali w ramach debaty społecznej nad Polską Ram Kwalifikacji, a potem nad ramami sektorowymi, nad opisami kwalifikacji, nad przypisywaniem poziomów PRK kwalifikacjom, którzy spotykali się z nami w ramach na seminariach i konferencjach, wspierali budowę systemu na każdym etapie. Więcej...

Technika kuszą młodzież

Jak bardzo zmieniła się sieć szkół ponadgimnazjalnych od 2008 r. i jak samorządy nią zarządzają? W jaki sposób licea konkurują o uczniów i jakich szkół nam przybywa? – o tym w raporcie Instytutu Badań Edukacyjnych pt. Zmiany w sieci szkół ponadgimnazjalnych w latach 2007-2013. W tym okresie spadła liczba uczniów i wzrosło zainteresowanie młodzieży nauką w technikach.

Czytaj więcej...

Czy szkoła sprzyja twórczym dzieciom?

Co potrafią uczniowie klas IV-VI? Jak na ich wyniki wpływa status rodziny, wielkość klasy? Czy szkoła wspiera dzieci z wyobraźnią czy też dzieci o najwyższych kompetencjach nie są twórcze? Czy to, w jaki sposób dzieci oceniają siebie, ma wpływ na ich wyniki szkolne? Uczeń przebywa w szkole kilka godzin dziennie. W polskich realiach uczeń placówki publicznej w ciągu sześciu lat nauki w szkole podstawowej przebywa – licząc tylko obowiązkowe godziny lekcyjne – blisko 6000 godzin! Jak więc sama szkoła wpływa na jego osiągnięcia?

Czytaj więcej...

TIMSS 2015 i PIRLS 2016

Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczął realizację w terenie Międzynarodowego Badania Postępów Biegłości w Czytaniu (Progress in International Reading Literacy Study) czyli PIRLS 2016. Badanie obejmie 150 szkół podstawowych, 256 oddziałów, około 5000 uczniów. W badaniu bierze udział 51 krajów z całego świata.

Czytaj więcej...

Bezrobocie wśród polskich absolwentów poniżej średniej dla UE

Informacja prasowa

Polscy absolwenci częściej niż ich rówieśnicy w krajach Unii Europejskiej podejmują pracę na umowy czasowe, jednak w efekcie mniej z nich pozostaje bez pracy. Instytut Badań Edukacyjnych opublikował raport z międzynarodowego projektu badawczego „Wykluczenie społeczne młodzieży w Europie: nakładające się wymiary marginalizacji, indywidualne strategie, skuteczność polityk publicznych i transferów (EXCEPT)”.

Czytaj więcej...

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018