Project implemented by the Educational Research Institute as part of the European Funds for Social Development (EFSD) programme.

News

Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) opublikowało założenia teoretyczne (Assessment Frameworks) Międzynarodowego Badania Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych TIMSS 2027. Dokument precyzuje zakres oraz główne założenia każdej edycji, wskazując, co i w jaki sposób kraje biorące udział w badaniu będą badać w danym cyklu.

 

TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) to międzynarodowe badanie, które sprawdza, jak uczniowie na całym świecie radzą sobie z matematyką i naukami przyrodniczymi. Prowadzone jest co cztery lata od 1995 roku, a Polska bierze w nim udział od 2011 roku. 

TIMSS 2027 będzie już drugą, w pełni cyfrową edycją badania; realizowaną wyłącznie na komputerach, co pozwoli zweryfikować umiejętności uczniów w środowisku cyfrowym. Nowy cykl wprowadza więcej interaktywnych zadań oraz elementy udoskonalonych metod automatycznego oceniania. Zaktualizowane założenia odzwierciedlają zmiany zachodzące w świecie i pozwalają na jednoczesne śledzenie osiągnięć uczniów.

Publikacja nowych założeń teoretycznych TIMSS 2027 to ważny krok w przygotowaniach do badania. Przed nami kolejne etapy – przygotowanie wszystkich narzędzi badawczych, losowanie próby i badanie pilotażowe w szkołach wiosną 2026 roku.

Pełny dokument „Assessment Frameworks TIMSS 2027” można znaleźć tutaj.

Zapraszamy do zapoznania się z tym materiałem!