flaga RPTekst łatwy do czytania

Wykorzystanie potencjału badawczego studentów pedagogiki dla doskonalenia praktyki edukacyjnej

  Pobierz plik PDF

Celem artykułu jest wskazanie potrzeby i możliwości wykorzystania potencjału badawczego studentów pedagogiki dla doskonalenia praktyki edukacyjnej i społecznej. Podjęto w nim próbę wyjaśnienia, czym ten potencjał jest i jak jest ważny w kształceniu kandydatów na nauczycieli, wychowawców, pedagogów. Za cenne i ważne uznano jego uświadamianie oraz rozwijanie już w trakcie studiów. Autorka podaje ich przykłady w ramach prowadzonych zajęć z metodologii badań pedagogicznych, z pedagogiki społecznej, z pedeutologii, itp. Można je potraktować jako badania w działaniu, uczenie metodą projektów. Refleksją i doświadczeniami w tym zakresie Autorka pragnie się podzielić. Mogą się one stać inspiracją do dyskusji oraz szerszych badań nad rozpoznawaniem, rozwijaniem potencjału badawczego studentów z ukierunkowaniem na rozwój.

Aktualny numer EBiŚ

Edukacja 01 2021 okladka

Skuteczność procesu uczenia się z wykorzystaniem TIK a pobudzenie układu nagrody – studium krytyczne

  • Beata Jancarz-Łanczkowska, Katarzyna Potyrała

Inny w wirtualnej klasie: Lacanowska interpretacja edukacji opartej na AR i VR

  • Klaudia Węc, Ryszarda Cierzniewska, Przemysław Frąckowiak

The impact of the AI revolution on the ICT labour market

  • Daniel Grzonka, Krzysztof Swałdek, Irshad Ahmed Abbasi, Ketaraju Venkata Daya Sagar

Zróżnicowanie postrzegania globalnych zagrożeń przez polskich ósmoklasistów – wyniki międzynarodowego badania ICCS

  • Michał Sitek, Olga Wasilewska, E. Barbara Ostrowska

Kompetencje jako kategoria odpowiedzialnej zmiany w pracy nauczyciela

  • Beata Cieśleńska, Alicja Skibicka-Piechna

The new epistemology of mathematics and formal sciences in the age of AI. Critical concept kinds and diversity of mental representations

  • Karolina Tytko, Franci Mangraviti, Natalia Ryłko, Karlygash Nurtazina

Metoda naukowa i niepewność. Dlaczego zrozumienie metody i niepewności naukowej jest ważne – historia pewnej idei

  • E. Barbara Ostrowska, Marcin M. Chrzanowski, Agnieszka Suszczyńska

Przemiany cyfrowe w edukacji

  • Łukasz Walusiak, Natalia Ryłko, Karlygash Nurtazina

ChatGPT i przyszłość nauczania: jak AI zmienia krajobraz edukacyjny

  • Karolina Tytko, Mirosław Roszkowski, Marek Malucha, Łukasz Walusiak, Natalia Ryłko, Karlygash Nurtazina

Interpretacja dziedzictwa jako narzędzie włączania osób z niepełnosprawnością intelektualną w doświadczenie środowiska naturalnego w Polsce

  • Martyna Olszewska, Diana Aksamit, Katarzyna Mykowska