flaga RPTekst łatwy do czytania

Uprawa odmian rzepaku przez uczniów liceów ogólnokształcących w ramach edukacyjnej części projektu badawczego

  Pobierz plik PDF

Wydział Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Łódzkiego otrzymał w 2015 roku konsorcyjny projekt badawczy pt.” Mechanistyczna analiza ilościowa odporności na choroby roślin z rodzaju Brassica poprzez asocjacyjną transkryptomikę” (akronim MAQBAT), którego polska część była kierowana przez prof. dr hab. Andrzeja Kononowicza i finansowana przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Projekt w ramach programu ERA-CAPS 2nd Call realizowało sześć jednostek naukowych z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Dani, Holandii i Polski oraz niemiecka firma nasiennicza. Projekt opierał się na badaniach z zakresu fitopatologii, fizjologii i biochemii roślin, biologii molekularnej roślin oraz bioinformatyki i miał na celu poszukiwanie mechanizmów odporności rzepaku na powszechnie występujące choroby wywoływane przez patogenne grzyby.

Aktualny numer EBiŚ

Edukacja 01 2021 okladka

Skuteczność procesu uczenia się z wykorzystaniem TIK a pobudzenie układu nagrody – studium krytyczne

  • Beata Jancarz-Łanczkowska, Katarzyna Potyrała

Inny w wirtualnej klasie: Lacanowska interpretacja edukacji opartej na AR i VR

  • Klaudia Węc, Ryszarda Cierzniewska, Przemysław Frąckowiak

The impact of the AI revolution on the ICT labour market

  • Daniel Grzonka, Krzysztof Swałdek, Irshad Ahmed Abbasi, Ketaraju Venkata Daya Sagar

Zróżnicowanie postrzegania globalnych zagrożeń przez polskich ósmoklasistów – wyniki międzynarodowego badania ICCS

  • Michał Sitek, Olga Wasilewska, E. Barbara Ostrowska

Kompetencje jako kategoria odpowiedzialnej zmiany w pracy nauczyciela

  • Beata Cieśleńska, Alicja Skibicka-Piechna

The new epistemology of mathematics and formal sciences in the age of AI. Critical concept kinds and diversity of mental representations

  • Karolina Tytko, Franci Mangraviti, Natalia Ryłko, Karlygash Nurtazina

Metoda naukowa i niepewność. Dlaczego zrozumienie metody i niepewności naukowej jest ważne – historia pewnej idei

  • E. Barbara Ostrowska, Marcin M. Chrzanowski, Agnieszka Suszczyńska

Przemiany cyfrowe w edukacji

  • Łukasz Walusiak, Natalia Ryłko, Karlygash Nurtazina

ChatGPT i przyszłość nauczania: jak AI zmienia krajobraz edukacyjny

  • Karolina Tytko, Mirosław Roszkowski, Marek Malucha, Łukasz Walusiak, Natalia Ryłko, Karlygash Nurtazina

Interpretacja dziedzictwa jako narzędzie włączania osób z niepełnosprawnością intelektualną w doświadczenie środowiska naturalnego w Polsce

  • Martyna Olszewska, Diana Aksamit, Katarzyna Mykowska