flaga RPTekst łatwy do czytania

Jak wspierac uczniow w samodzielnym uczeniu Vademecum dla nauczycieli szkol ponadpodstawowych okladka
ISBN/ISSN: 978-83-68313-14-7

Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się? Vademecum dla nauczycieli klas I-III

Monika Staszewicz, Dominika Walczak

Instytut Badań Edukacyjnych, 2024

Publikacja jest pierwszą z serii 8 vademeców przygotowanych przez Instytut Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej, których celem jest wsparcie nauczycieli, uczniów, dyrektorów szkół oraz rodziców w tym, jak uczyć, jak się uczyć oraz jak wspierać uczniów zgodnie z nowym rozporządzeniem dotyczącym prac domowych. Vademecum powstało w oparciu o polskie i międzynarodowe badania naukowe dotyczące efektywnego uczenia. Jego autorami są eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych, nauczyciele praktycy z Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz badacze z Uniwersytetu SWPS. Oprócz omówienia zmian prawnych oraz mechanizmów uczenia się vademecum daje praktyczne informacje i wskazówki, jak wspierać i motywować najmłodszych uczniów i uczennice w tym, żeby chcieli i potrafi samodzielnie się uczyć. Nauczyciele i nauczycielki znajdą tam także scenariusze zajęć z uczniami z przykładami prac domowych oraz pomysły z praktyki szkolnej.

Zobacz publikację

  • Projekt: Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
  • Typ publikacji: Poradnik
  • Język: PL
  • WCAG - TAK
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika