
- ISBN/ISSN: 978-83-68313-14-7
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się? Vademecum dla nauczycieli klas I-III
Monika Staszewicz, Dominika Walczak
Instytut Badań Edukacyjnych, 2024
Publikacja jest pierwszą z serii 8 vademeców przygotowanych przez Instytut Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej, których celem jest wsparcie nauczycieli, uczniów, dyrektorów szkół oraz rodziców w tym, jak uczyć, jak się uczyć oraz jak wspierać uczniów zgodnie z nowym rozporządzeniem dotyczącym prac domowych. Vademecum powstało w oparciu o polskie i międzynarodowe badania naukowe dotyczące efektywnego uczenia. Jego autorami są eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych, nauczyciele praktycy z Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz badacze z Uniwersytetu SWPS. Oprócz omówienia zmian prawnych oraz mechanizmów uczenia się vademecum daje praktyczne informacje i wskazówki, jak wspierać i motywować najmłodszych uczniów i uczennice w tym, żeby chcieli i potrafi samodzielnie się uczyć. Nauczyciele i nauczycielki znajdą tam także scenariusze zajęć z uczniami z przykładami prac domowych oraz pomysły z praktyki szkolnej.