flaga RPTekst łatwy do czytania

Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?

Poradnik dla studentów i studentek „Jak uczyć się na studiach”? autorstwa pracowników Zespołu Badań Nauczycieli i Dydaktyki IBE PIB to bardzo praktyczna, krótka publikacja pokazująca narzędzia i strategie pomagające skutecznie się uczyć na studiach, czyli tam, gdzie wymagana jest całkowita samodzielność, a nauki do przyswojenia jest dużo. Wszystkie strategie i sposoby zostały przygotowane w oparciu o międzynarodowe badania dotyczące uczenia się. Zostały wyselekcjonowane i opisane tylko te sposoby, o których badania mówią, że naprawdę działają. Dodatkowo studenci i studentki mogą się dowiedzieć, czym jest błąd i dlaczego pomaga w nauce oraz jak zadbać o swój dobrostan długofalowo i w obliczu stresu. Z poradnika mogą skorzystać również wszystkie inne osoby, które podejmują naukę w dowolnym momencie swojego życia

  • Projekt: Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
  • Typ publikacji: Poradnik
  • Język: PL
  • WCAG - TAK
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika

Poradnik dla studentów i studentek „Jak uczyć się na studiach”? autorstwa pracowników Zespołu Badań Nauczycieli i Dydaktyki IBE PIB to bardzo praktyczna, krótka publikacja pokazująca narzędzia i strategie pomagające skutecznie się uczyć na studiach, czyli tam, gdzie wymagana jest całkowita samodzielność, a nauki do przyswojenia jest dużo. Wszystkie strategie i sposoby zostały przygotowane w oparciu o międzynarodowe badania dotyczące uczenia się. Zostały wyselekcjonowane i opisane tylko te sposoby, o których badania mówią, że naprawdę działają. Dodatkowo studenci i studentki mogą się dowiedzieć, czym jest błąd i dlaczego pomaga w nauce oraz jak zadbać o swój dobrostan długofalowo i w obliczu stresu. Z poradnika mogą skorzystać również wszystkie inne osoby, które podejmują naukę w dowolnym momencie swojego życia

  • Projekt: Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
  • Typ publikacji: Poradnik
  • Język: PL
  • WCAG - TAK
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika

Publikacja jest drugą z serii 8 vademeców Instytutu Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej, których celem jest wsparcie nauczycieli, uczniów, dyrektorów szkół oraz rodziców w tym, jak uczyć, jak się uczyć oraz jak wspierać uczniów zgodnie z nowym rozporządzeniem dotyczącym prac domowych. Vademecum powstało w oparciu o polskie i międzynarodowe badania naukowe dotyczące efektywnego uczenia. Jego autorami są eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych, nauczyciele praktycy z Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz badacze z Uniwersytetu SWPS. Oprócz omówienia zmian prawnych oraz mechanizmów uczenia się vademecum daje praktyczne informacje i wskazówki, jak wspierać i motywować starszych uczniów i uczennice szkół podstawowych w tym, żeby chcieli i potrafi samodzielnie się uczyć. Nauczyciele i nauczycielki znajdą tam także scenariusze zajęć z uczniami z przykładami prac domowych oraz pomysły z praktyki szkolnej.

  • Projekt: Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
  • Typ publikacji: Poradnik
  • Język: PL
  • WCAG - TAK
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika