flaga RPTekst łatwy do czytania

ISBN/ISSN: 978-83-68313-15-4

Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się? Vademecum dla nauczycieli klas IV-VIII

Monika Staszewicz, Dominika Walczak

Instytut Badań Edukacyjnych, 2024

Publikacja jest drugą z serii 8 vademeców Instytutu Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej, których celem jest wsparcie nauczycieli, uczniów, dyrektorów szkół oraz rodziców w tym, jak uczyć, jak się uczyć oraz jak wspierać uczniów zgodnie z nowym rozporządzeniem dotyczącym prac domowych. Vademecum powstało w oparciu o polskie i międzynarodowe badania naukowe dotyczące efektywnego uczenia. Jego autorami są eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych, nauczyciele praktycy z Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz badacze z Uniwersytetu SWPS. Oprócz omówienia zmian prawnych oraz mechanizmów uczenia się vademecum daje praktyczne informacje i wskazówki, jak wspierać i motywować starszych uczniów i uczennice szkół podstawowych w tym, żeby chcieli i potrafi samodzielnie się uczyć. Nauczyciele i nauczycielki znajdą tam także scenariusze zajęć z uczniami z przykładami prac domowych oraz pomysły z praktyki szkolnej.

 Zobacz publikację

  • Projekt: Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
  • Typ publikacji: Poradnik
  • Język: PL
  • WCAG - TAK
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika