flaga RPTekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Dwa wypełnione fascynującymi debatami dni, 650 mówców, 23 ścieżki tematyczne, 10 interaktywnych scen i tysiące uczestników - tak wyglądała 10. edycja największego wydarzenia technologiczno-gospodarczego w Europie Środkowo- Wschodniej.

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem w języku angielskim, który ukazał w najnowszym wydaniu Kwartalnika EDUKACJA. Autorką publikacji jest dr Aleksandra Gajda z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

“Lekcja z Sherlockiem Holmesem”, “Aloes na oparzenie” czy ”Właściwości kobiecych łez” - to niektóre z zadań wspierających rozwój krytycznego myślenia u uczniów. Zachęcamy do zapoznania się z najnowszą publikacją IBE PIB.

Artykuł Franceski Borgonovi oraz Artura Pokropka w

Artykuł Franceski Borgonovi oraz Artura Pokropka w "Science"

Publikacja autorstwa Franceski Borgonovi (UCL/OECD) oraz Artura Pokropka (IBE PIB) w najnowszym wydaniu czasopisma analizuje oczekiwania młodzieży w 57 krajach świata, wynikające z badania PISA z 2022 roku.

Konferencja

Konferencja hybrydowa realizowana w ramach projektu “Profil absolwenta” pt.: “Od profilu do zmian w systemie edukacji”

Konferencja hybrydowa realizowana w ramach projektu “Profil absolwenta” pt.: “Od profilu do zmian w systemie edukacji”

Podczas konferencji zostaną zaprezentowane pierwsze efekty prac zespołu eksperckiego pracującego przy tworzeniu profilu absolwenta np. wyniki analiz systemów edukacyjnych w wybranych państwach OECD, podsumowanie prac analitycznych nad kompetencjami współczesnych uczniów, zestawienia
zmian w podejściu do podstaw programowych na przestrzeni lat.

Rozpoczęcie 29.08.2024 | 10:00
Zakończenie 29.08.2024 | 14:00
Projekt Profil absolwenta, Konferencja

Ogłoszenie wyników badań PISA w zakresie umiejętności finansowych

Ogłoszenie wyników badań PISA w zakresie umiejętności finansowych

Badanie umiejętności finansowych PISA jest źródłem cennych informacji na temat poziomu umiejętności polskich uczniów na tle rówieśników z innych krajów, a także zmian w poziomie tych umiejętności. Pozwala to inspirować i wzbogacić dyskusje dotyczące skuteczności edukacji finansowej w Polsce i działań podejmowanych w tym zakresie przez różne instytucje. W badaniu PISA uczestniczą 15-latkowie, czyli osoby, które – jak można oczekiwać – powinny już posiadać podstawowy zasób wiedzy i umiejętności niezbędnych do podejmowania celnych decyzji finansowych. 

Rozpoczęcie 27.06.2024
Projekt IBE, Konferencja

Konferencja otwierająca projekt

Konferencja otwierająca projekt
Rozpoczęcie 19.06.2024
Projekt Profil absolwenta, Konferencja

Poza schematem. Wyniki badania myślenia kreatywnego PISA 2022

Poza schematem. Wyniki badania myślenia kreatywnego PISA 2022

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza do uczestnictwa w konferencji online, podczas której zostaną zaprezentowane wyniki badania PISA 2022 dotyczące myślenia kreatywnego.

Rozpoczęcie 18.06.2024
Projekt IBE, Konferencja