flaga RPTekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Dwa wypełnione fascynującymi debatami dni, 650 mówców, 23 ścieżki tematyczne, 10 interaktywnych scen i tysiące uczestników - tak wyglądała 10. edycja największego wydarzenia technologiczno-gospodarczego w Europie Środkowo- Wschodniej.

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem w języku angielskim, który ukazał w najnowszym wydaniu Kwartalnika EDUKACJA. Autorką publikacji jest dr Aleksandra Gajda z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

“Lekcja z Sherlockiem Holmesem”, “Aloes na oparzenie” czy ”Właściwości kobiecych łez” - to niektóre z zadań wspierających rozwój krytycznego myślenia u uczniów. Zachęcamy do zapoznania się z najnowszą publikacją IBE PIB.

Artykuł Franceski Borgonovi oraz Artura Pokropka w

Artykuł Franceski Borgonovi oraz Artura Pokropka w "Science"

Publikacja autorstwa Franceski Borgonovi (UCL/OECD) oraz Artura Pokropka (IBE PIB) w najnowszym wydaniu czasopisma analizuje oczekiwania młodzieży w 57 krajach świata, wynikające z badania PISA z 2022 roku.

Seminarium konsultacyjne "Wsparcie absolwentów szkół i placówek ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w tranzycji na rynek pracy"

Seminarium konsultacyjne

Instytut Badań Edukacyjnych-Państwowy Instytut Badawczy zaprasza na II seminarium konsultacyjne z cyklu: „Opracowanie modelu wsparcia w tranzycji edukacyjno-zawodowej uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi” pod tytułem: „Wsparcie absolwentów szkół i placówek ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w tranzycji na rynek pracy”.

Seminarium odbędzie się w formule online.

Tematyka spotkania:

  • Prezentacja założeń projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”
  • Omówienie modelu wsparcia w przejściu między edukacją a rynkiem pracy
  • Wykład: „Model biopsychospołeczny w inkluzywnym doradztwie zawodowym”
  • Panele i warsztaty dotyczące:

o   Identyfikacji trudności w tranzycji absolwentów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi na rynek pracy

o   Zasobów kluczowych dla wejścia na rynek pracy

o   Dobrych praktyk we współpracy szkół, pracodawców, organizacji i instytucjami rynku pracy

  • Prezentacja nt. klasyfikacji ICF i dyskusja nad założeniami modelu wsparcia
  • Sformułowanie rekomendacji

Uczestnicy: przedstawiciele sektora rynku pracy, pracodawcy, instytucje i organizacje wspierające aktywizację zawodową osób z niepełnosprawnościami, osoby samoorzecznicze, rodzice.

Seminarium odbędzie się w ramach projektu realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy pn.: “Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS). Nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 22.05.2025 | 10:00
Zakończenie 22.05.2025 | 14:00
Projekt Seminarium, Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży