flaga RPTekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Dwa wypełnione fascynującymi debatami dni, 650 mówców, 23 ścieżki tematyczne, 10 interaktywnych scen i tysiące uczestników - tak wyglądała 10. edycja największego wydarzenia technologiczno-gospodarczego w Europie Środkowo- Wschodniej.

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem w języku angielskim, który ukazał w najnowszym wydaniu Kwartalnika EDUKACJA. Autorką publikacji jest dr Aleksandra Gajda z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

“Lekcja z Sherlockiem Holmesem”, “Aloes na oparzenie” czy ”Właściwości kobiecych łez” - to niektóre z zadań wspierających rozwój krytycznego myślenia u uczniów. Zachęcamy do zapoznania się z najnowszą publikacją IBE PIB.

Artykuł Franceski Borgonovi oraz Artura Pokropka w

Artykuł Franceski Borgonovi oraz Artura Pokropka w "Science"

Publikacja autorstwa Franceski Borgonovi (UCL/OECD) oraz Artura Pokropka (IBE PIB) w najnowszym wydaniu czasopisma analizuje oczekiwania młodzieży w 57 krajach świata, wynikające z badania PISA z 2022 roku.

szkolenie online dla pracowników poradni psychologiczno — pedagogicznych Ocena funkcjonalna

szkolenie online dla pracowników poradni psychologiczno — pedagogicznych Ocena funkcjonalna

IBE PIB zaprasza na bezpłatne pilotażowe szkolenie online: Ocena funkcjonalna - rola specjalistów szkolnych i pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych. Szkolenie dla specjalistów i specjalistek zatrudnionych w szkole. Cz. 1

Szkolenie odbędzie się w dniach 24 i 25 marca br., godz. 9:00-11:30

Link do deklaracji uczestnictwa i formularza zgłoszeniowego: 
https://forms.gle/5ELobczX3xwzTym9A

Liczba miejsc ograniczona. 

W razie pytań prosimy o kontakt: Bartłomiej Włodarczyk, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

INFORMACJE O SZKOLENIU

DLA KOGO?

Zapraszamy zainteresowanych, zatrudnionych w publicznych i niepublicznych szkołach ogólnodostępnych:

  • pedagogów/pedagożki,
  • psychologów/psycholożki,
  • pedagogów specjalnych/pedagożki specjalne,
  • logopedów/logopedki,
  • terapeutów pedagogicznych/terapeutki pedagogiczne.

Ważne: zgłoszenia innych podmiotów niż wskazani w opisie szkolenia, będą odrzucane.

DLACZEGO WARTO?

  • Poznasz założenia procesu Oceny Funkcjonalnej (OF), w tym Szkolnej Oceny Funkcjonalnej i zrozumiesz podział ról w tym zakresie między szkołę i poradnię;
  • Rozwiniesz umiejętności prowadzenia obserwacji funkcjonalnej, co ułatwi Ci ocenę potrzeb i możliwości uczniów i uczennic;
  • Poznasz zasady stosowania w OF różnych narzędzi, w tym szczegółowo Kwestionariusza Szkolnej Oceny Funkcjonalnej oraz otrzymasz materiały;
  • Nabędziesz niezbędną wiedzę do budowania współpracy z nauczycielami/nauczycielkami, innymi specjalistami/specjalistkami zatrudnionymi w szkole, z rodzicami oraz z podmiotami zewnętrznymi w zakresie prowadzenia oceny funkcjonalnej;
  • Poznasz zasady organizowania i dokumentowania wsparcia udzielanego uczniowi, zgodnie z zasadami oceny funkcjonalnej, co ułatwi organizację pomocy.

Szkolenie prowadzone jest przez współtwórczynie narzędzi do szkolnej oceny funkcjonalnej:

  • Dr hab. Ewa Domagała-Zyśk, prof. KUL,
  • Dr hab. Beata Jachimczak, prof. UAM. 

Szkolenie realizowane jest w ramach projektu realizowanego przez IBE PIB pn.: „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” (nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 24.03.2025 | 09:00
Zakończenie 24.03.2025 | 11:30
Lokalizacja On line
Projekt Ocena funkcjonalna dla pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, Szkolenie online