flaga RPTekst łatwy do czytania

Uczenie się dorosłych w Polsce. Raport tematyczny z badania PIAAC 2023

Uczenie się dorosłych w Polsce. Raport tematyczny z badania PIAAC 2023

Tylko 21% dorosłych w wieku 25–65 lat w Polsce uczestniczyło w ciągu roku w jakiejkolwiek zorganizowanej formie edukacji - wynika z najnowszego raportu Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego. To jeden z...

Różnorodność w edukacji – potencjał warty wspierania

Różnorodność w edukacji – potencjał warty wspierania

Ideą edukacji włączającej jest to, żeby nie skupiać się na trudnościach, ale na tym, żeby była ona dostępna dla każdego i w wysokiej jakości. Edukacja włączająca jest o nas wszystkich – przekonywała Wiceminister Edukacji Izabela Ziętka...

Narcyzm tematem głównym nowego artykułu w EDUKACJI

Narcyzm tematem głównym nowego artykułu w EDUKACJI

Czy kobiety i mężczyźni przejawiają narcyzm w taki sam sposób? Artykuł opublikowany w Kwartalniku EDUKACJA rzuca nowe światło na zróżnicowanie strategii narcystycznych w zależności od płci.
AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

  "Dorośli są zróżnicowaną grupą uczących się – mają bardzo różne motywacje do uczenia się, odmienne warunki życia oraz potrzeby i cele" - wyjaśnia dr Wojciech Stęchły z projektu "Mikropoświadczenia" prowadzonego w IBE PIB.

szkolenie online dla pracowników poradni psychologiczno — pedagogicznych Ocena funkcjonalna

szkolenie online dla pracowników poradni psychologiczno — pedagogicznych Ocena funkcjonalna

IBE PIB zaprasza na bezpłatne pilotażowe szkolenie online: Ocena funkcjonalna - rola specjalistów szkolnych i pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych. Szkolenie dla specjalistów i specjalistek zatrudnionych w szkole. Cz. 1

Szkolenie odbędzie się w dniach 24 i 25 marca br., godz. 9:00-11:30

Link do deklaracji uczestnictwa i formularza zgłoszeniowego: 
https://forms.gle/5ELobczX3xwzTym9A

Liczba miejsc ograniczona. 

W razie pytań prosimy o kontakt: Bartłomiej Włodarczyk, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

INFORMACJE O SZKOLENIU

DLA KOGO?

Zapraszamy zainteresowanych, zatrudnionych w publicznych i niepublicznych szkołach ogólnodostępnych:

  • pedagogów/pedagożki,
  • psychologów/psycholożki,
  • pedagogów specjalnych/pedagożki specjalne,
  • logopedów/logopedki,
  • terapeutów pedagogicznych/terapeutki pedagogiczne.

Ważne: zgłoszenia innych podmiotów niż wskazani w opisie szkolenia, będą odrzucane.

DLACZEGO WARTO?

  • Poznasz założenia procesu Oceny Funkcjonalnej (OF), w tym Szkolnej Oceny Funkcjonalnej i zrozumiesz podział ról w tym zakresie między szkołę i poradnię;
  • Rozwiniesz umiejętności prowadzenia obserwacji funkcjonalnej, co ułatwi Ci ocenę potrzeb i możliwości uczniów i uczennic;
  • Poznasz zasady stosowania w OF różnych narzędzi, w tym szczegółowo Kwestionariusza Szkolnej Oceny Funkcjonalnej oraz otrzymasz materiały;
  • Nabędziesz niezbędną wiedzę do budowania współpracy z nauczycielami/nauczycielkami, innymi specjalistami/specjalistkami zatrudnionymi w szkole, z rodzicami oraz z podmiotami zewnętrznymi w zakresie prowadzenia oceny funkcjonalnej;
  • Poznasz zasady organizowania i dokumentowania wsparcia udzielanego uczniowi, zgodnie z zasadami oceny funkcjonalnej, co ułatwi organizację pomocy.

Szkolenie prowadzone jest przez współtwórczynie narzędzi do szkolnej oceny funkcjonalnej:

  • Dr hab. Ewa Domagała-Zyśk, prof. KUL,
  • Dr hab. Beata Jachimczak, prof. UAM. 

Szkolenie realizowane jest w ramach projektu realizowanego przez IBE PIB pn.: „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” (nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 24.03.2025 | 09:00
Zakończenie 24.03.2025 | 11:30
Lokalizacja On line
Projekt Ocena funkcjonalna dla pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, Szkolenie online