flaga RPTekst łatwy do czytania

IBE PIB na Międzynarodowej Konferencji Badawczej IEA

IBE PIB na Międzynarodowej Konferencji Badawczej IEA

Eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego przedstawili wnioski z badań międzynarodowych podczas konferencji organizowanej przez IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement...

Mikropoświadczenia to przyszłość. Przyszłość, która już się zaczęła

Mikropoświadczenia to przyszłość. Przyszłość, która już się zaczęła

Mikropoświadczenia – to słowo przez dwa dni konferencji Warsaw Microcredentials Summit 2025wybrzmiewało nieustannie. Wypowiadane w różnych językach, pojawiało się w licznych, nierzadko zaskakujących kontekstach, podkreślając jego wagę i...

Konkurs MEN na studia podyplomowe dla przyszłych nauczycieli zawodów

Konkurs MEN na studia podyplomowe dla przyszłych nauczycieli zawodów

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło konkurs na organizację studiów podyplomowych przygotowujących do pracy nauczyciela w kształceniu zawodowym. To szansa na zdobycie nowych kwalifikacji i praktycznego doświadczenia.
Przewodnik dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi

Przewodnik dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi

Wybór szkoły ponadpodstawowej to jeden z najważniejszych momentów w życiu młodej osoby. Dlatego eksperci IBE PIB przygotowali kompleksowy przewodnik z myślą o uczniach, ich rodzicach oraz nauczycielach.

Szkolenie online dla specjalistów zatrudnionych w szkole Ocena funkcjonalna – model, procedura, narzędzia, cz. 1

Szkolenie online dla specjalistów zatrudnionych w szkole Ocena funkcjonalna – model, procedura, narzędzia, cz. 1

IBE-PIB zaprasza na bezpłatne dwudniowe szkolenie online: „Ocena funkcjonalna-model, procedura, narzędzia.” Szkolenie dla specjalistów i specjalistek zatrudnionych w szkole”.

Link do deklaracji uczestnictwa i formularza zgłoszeniowego:https://forms.gle/5jPr98PDzhsFAbNu5

Termin szkolenia: 13 i 14 maja 2025 r., godz. 16:00-18:30

Liczba miejsc ograniczona.

DLA KOGO?

  • Jeśli w publicznej lub niepublicznej szkole pełnisz rolę specjalistki/specjalisty,
  • Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności nt. skutecznego organizowania wsparcia dla uczniów i uczennic, z którymi masz kontakt i prowadzisz zajęcia,
  • Jeśli chcesz przyjrzeć się sposobom organizacji pomocy w taki sposób, by odpowiedzialność nie spoczywała wyłącznie na barkach specjalisty,

to szkolenie jest dla Ciebie.

Zapraszamy zainteresowanych, zatrudnionych w publicznych i niepublicznych szkołach ogólnodostępnych:

  • pedagogów/pedagożki,
  • psychologów/psycholożki,
  • pedagogów specjalnych/pedagożki specjalne,
  • logopedów/logopedki,
  • terapeutów pedagogicznych/terapeutki pedagogiczne.

Ważne: zgłoszenia innych osób niż wskazane w opisie szkolenia, będą odrzucane. Szkolenie nie jest przeznaczone dla specjalistów pracujących w przedszkolach, z uwagi na prezentowane narzędzia dla dzieci i młodzieży z klas od 1 szkoły podstawowej do ostatniej klasy ponadpodstawowej. 

Udział w szkoleniu dla specjalistów i specjalistek zatrudnionych w szkole, oznacza połączenie  i pracę on-line w obu wskazanych poniżej terminach. Szkolenie zawiera ważne elementy warsztatowe, wymagające aktywności uczestników. Istotne jest, aby uczestnik posiadał spokojne miejsce do pracy i prowadzenia rozmów, sprawną kamerę i mikrofon oraz stabilne łącze internetowe.

DLACZEGO WARTO?

  • Poznasz kluczowe elementy procesu oceny funkcjonalnej (OF), w tym Szkolnej Oceny Funkcjonalnej (SzOF) i zrozumiesz podział ról w ich realizacji między szkołę i poradnię.
  • Rozwiniesz umiejętności prowadzenia obserwacji funkcjonalnej, co ułatwi Ci ocenę potrzeb i możliwości uczniów i uczennic.
  • Poznasz kluczowe elementy Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF), w oparciu o którą skonstruowane zostały narzędzia obserwacyjne dla szkół.  
  • Nauczysz się posługiwać wiedzą z zakresu obserwacji funkcjonalnej  i Szkolnej Oceny Funkcjonalnej, podczas korzystania z wyżej wspomnianych narzędzi. 
  • Poznasz zasady organizowania i dokumentowania wsparcia udzielanego uczniowi, zgodnie z zasadami oceny funkcjonalnej, co ułatwi organizację pomocy w szkole.
  • Nabędziesz niezbędną wiedzę do budowania współpracy z nauczycielami/nauczycielkami, innymi specjalistami/specjalistkami zatrudnionymi w szkole, z rodzicami oraz poradniami psychologiczno-pedagogicznymi w zakresie prowadzenia oceny funkcjonalnej.

Szkolenie prowadzone jest przez trenerki IBE-PIB:

  • Marzanna Bogacka - Ekspertka główna ds. szkoleń w projekcie Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży, IBE-PIB
  • Anna Kida - Ekspertka główna ds. szkoleń w projekcie Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży, IBE-PIB

Więcej informacji w MATERIALE FILMOWYM

Tu znajdziesz PROGRAM SZKOLENIA

W razie pytań prosimy o kontakt: Bartłomiej Włodarczyk, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szkolenie realizowane jest w ramach projektu realizowanego przez IBE PIB pn.: „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” (nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 13.05.2025 | 16:00
Zakończenie 13.05.2025 | 18:30
Lokalizacja On line
Projekt Ocena funkcjonalna-model, procedura, narzędzia