flaga RPTekst łatwy do czytania

Uczenie się dorosłych w Polsce. Raport tematyczny z badania PIAAC 2023

Uczenie się dorosłych w Polsce. Raport tematyczny z badania PIAAC 2023

Tylko 21% dorosłych w wieku 25–65 lat w Polsce uczestniczyło w ciągu roku w jakiejkolwiek zorganizowanej formie edukacji - wynika z najnowszego raportu Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego. To jeden z...

Różnorodność w edukacji – potencjał warty wspierania

Różnorodność w edukacji – potencjał warty wspierania

Ideą edukacji włączającej jest to, żeby nie skupiać się na trudnościach, ale na tym, żeby była ona dostępna dla każdego i w wysokiej jakości. Edukacja włączająca jest o nas wszystkich – przekonywała Wiceminister Edukacji Izabela Ziętka...

Narcyzm tematem głównym nowego artykułu w EDUKACJI

Narcyzm tematem głównym nowego artykułu w EDUKACJI

Czy kobiety i mężczyźni przejawiają narcyzm w taki sam sposób? Artykuł opublikowany w Kwartalniku EDUKACJA rzuca nowe światło na zróżnicowanie strategii narcystycznych w zależności od płci.
AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

  "Dorośli są zróżnicowaną grupą uczących się – mają bardzo różne motywacje do uczenia się, odmienne warunki życia oraz potrzeby i cele" - wyjaśnia dr Wojciech Stęchły z projektu "Mikropoświadczenia" prowadzonego w IBE PIB.

Seminarium konsultacyjne "Wsparcie absolwentów szkół i placówek ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w tranzycji na rynek pracy"

Seminarium konsultacyjne

Instytut Badań Edukacyjnych-Państwowy Instytut Badawczy zaprasza na II seminarium konsultacyjne z cyklu: „Opracowanie modelu wsparcia w tranzycji edukacyjno-zawodowej uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi” pod tytułem: „Wsparcie absolwentów szkół i placówek ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w tranzycji na rynek pracy”.

Seminarium odbędzie się w formule online.

Tematyka spotkania:

  • Prezentacja założeń projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”
  • Omówienie modelu wsparcia w przejściu między edukacją a rynkiem pracy
  • Wykład: „Model biopsychospołeczny w inkluzywnym doradztwie zawodowym”
  • Panele i warsztaty dotyczące:

o   Identyfikacji trudności w tranzycji absolwentów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi na rynek pracy

o   Zasobów kluczowych dla wejścia na rynek pracy

o   Dobrych praktyk we współpracy szkół, pracodawców, organizacji i instytucjami rynku pracy

  • Prezentacja nt. klasyfikacji ICF i dyskusja nad założeniami modelu wsparcia
  • Sformułowanie rekomendacji

Uczestnicy: przedstawiciele sektora rynku pracy, pracodawcy, instytucje i organizacje wspierające aktywizację zawodową osób z niepełnosprawnościami, osoby samoorzecznicze, rodzice.

Seminarium odbędzie się w ramach projektu realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy pn.: “Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS). Nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 22.05.2025 | 10:00
Zakończenie 22.05.2025 | 14:00
Projekt Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży, Seminarium