flaga RPTekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Dwa wypełnione fascynującymi debatami dni, 650 mówców, 23 ścieżki tematyczne, 10 interaktywnych scen i tysiące uczestników - tak wyglądała 10. edycja największego wydarzenia technologiczno-gospodarczego w Europie Środkowo- Wschodniej.

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem w języku angielskim, który ukazał w najnowszym wydaniu Kwartalnika EDUKACJA. Autorką publikacji jest dr Aleksandra Gajda z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

“Lekcja z Sherlockiem Holmesem”, “Aloes na oparzenie” czy ”Właściwości kobiecych łez” - to niektóre z zadań wspierających rozwój krytycznego myślenia u uczniów. Zachęcamy do zapoznania się z najnowszą publikacją IBE PIB.

Artykuł Franceski Borgonovi oraz Artura Pokropka w

Artykuł Franceski Borgonovi oraz Artura Pokropka w "Science"

Publikacja autorstwa Franceski Borgonovi (UCL/OECD) oraz Artura Pokropka (IBE PIB) w najnowszym wydaniu czasopisma analizuje oczekiwania młodzieży w 57 krajach świata, wynikające z badania PISA z 2022 roku.

Możliwości i korzyści narzędzia cyfrowego Moje Portfolio - rozwój mobilnej wersji narzędzia – warsztat prowadzony metodą Design Thinking

Możliwości i korzyści narzędzia cyfrowego Moje Portfolio - rozwój mobilnej wersji narzędzia – warsztat prowadzony metodą Design Thinking

Podczas warsztatu uczniowie zapoznają się z koncepcją uczenia się przez całe życie, wraz z kluczowymi pojęciami z tego zakresu takimi jak umiejętności, kwalifikacje i kompetencje, a także dowiedzą się więcej o  przemianach rynku pracy w XXI wieku. Podczas warsztatu zostanie zaprezentowane narzędzie cyfrowe Moje Portfolio (link), które służy do gromadzenia dowodów na posiadanie kompetencji i określania planów rozwoju. Pozwala na przygotowanie e-portfolio oraz CV. Z narzędzia młodzież może korzystać samodzielnie lub podczas współpracy z doradcą/nauczycielem. Uczeń korzystający z narzędzia Moje Portfolio może w nim umieścić próbki pracy, referencje, dyplomy, itp. (w formie cyfrowej), które świadczą o posiadaniu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych; zaplanować na osi czasu konkretne cele w odniesieniu do tych kompetencje oraz stworzyć swoje CV.

Po zapoznaniu uczniów z założeniami narzędzia cyfrowego Moje Portfolio w wersji webowej, trenerki Instytutu Badań Edukacyjnych poprowadzą z uczniami warsztat metodą Design Thinking. Celem warsztatu oprócz poznania przez uczniów samej metody Design Thinking, będzie poznanie potrzeb i oczekiwań młodzieży w kontekście wersji mobilnej narzędzia Moje Portfolio, które powstanie w ramach projektu ZSK 6. Ta część warsztatu pozwoli młodzieży przećwiczyć elementy metody Design Thinking w praktyce (od zidentyfikowania potrzeb, przez generowanie pomysłów, prototypowanie i testowanie różnych rozwiązań) poprzez wspólne zaprojektowanie funkcjonalności, jakie powinna posiadać aplikacja mobilna Moje Portfolio, która odpowiadałaby na potrzeby tej grupy wiekowej.

Warsztaty odbędą się w godzinach 08:00-15:15, przewidziany jest poczęstunek w formie cateringu: przerwy z przekąskami oraz obiad. 

Rejestracja na warsztat zamknięta.

Działanie jest realizowane w ramach projektu: “Wspieranie dalszego rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w Polsce (ZSK 6)”, nr umowy: FERS.01.08-IP.05-0001/23, realizowanego ze środków Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, Działanie: 01.08 Rozwój systemu edukacji i uczenia się dorosłych. 

 

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 16.10.2024 | 08:00
Zakończenie 16.10.2024 | 15:15
Projekt ZSK6, Warsztat
Załącznik Program-Warsztat-Rybnik-16.10.2024-r.pdf