flaga RPTekst łatwy do czytania

"Na początku nigdy nie jest łatwo"

Rozmowa z Wiktorią Wojciechowską, absolwentką dwóch specjalnych szkół branżowych, obecnie zatrudnioną w jednej z wrocławskich restauracji.

Wiktoria opowiada o swojej edukacji i pierwszych doświadczeniach zawodowych. Mimo ukończenia dwóch szkół branżowych o profilu pracownika obsługi hotelowej oraz profilu ogrodniczym, przy wsparciu trenera pracy, z sukcesem podjęła i utrzymuje swoje zatrudnienie w branży gastronomicznej. Opowiada o współpracy z trenerem pracy i o tym, jak bardzo docenia, że istnieją takie formy wsparcia w tranzycji edukacyjno-zawodowej. Mówi nam także o wyzwaniach, które pojawiły się w momencie podjęcia pracy oraz innych trudnościach, które pokonała w sytuacji gdy musiała zmienić miejsce zatrudnienia.

Rozmawiała Aleksandra Potocka - ekspertka główna ds. zasobów systemowych Instytutu Badań Edukacyjnych Państwowego Instytutu Badawczego.

Zapraszamy do wysłuchania, obejrzenia rozmowy. Wszystkiego dostępnego!

Trzeci podcast w cyklu „Moja ścieżka edukacyjno-zawodowa” W ramach działania 1.2. w projekcie „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” przygotowaliśmy wyjątkowe nagrania, które pokazują ścieżki edukacyjno-zawodowe osób ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi – w tym także osób z niepełnosprawnościami. Te inspirujące rozmowy o odkrywaniu swoich mocnych stron i zasobów oraz pokonywaniu trudności polecamy szczególnie uczniom, studentom ale także rodzicom, nauczycielom i doradcom zawodowym. Wybór szkoły i przyszłego zawodu dopasowanych do zainteresowań ale też możliwości ucznia wymaga wsparcia, motywacji a czasem po prostu rzetelnych informacji. Znajdziesz je w naszym materiale informacyjnym "Mapa drogowa. Jak(ą) wybrać ścieżkę edukacyjno-zawodową?

#funduszeue

"Na początku nigdy nie jest łatwo"

"Na początku nigdy nie jest łatwo"

Rozmowa z Wiktorią Wojciechowską, absolwentką dwóch specjalnych szkół branżowych, obecnie zatrudnioną w jednej z wrocławskich restauracji.

Wiktoria opowiada o swojej edukacji i pierwszych doświadczeniach zawodowych. Mimo ukończenia dwóch szkół branżowych o profilu pracownika obsługi hotelowej oraz profilu ogrodniczym, przy wsparciu trenera pracy, z sukcesem podjęła i utrzymuje swoje zatrudnienie w branży gastronomicznej. Opowiada o współpracy z trenerem pracy i o tym, jak bardzo docenia, że istnieją takie formy wsparcia w tranzycji edukacyjno-zawodowej. Mówi nam także o wyzwaniach, które pojawiły się w momencie podjęcia pracy oraz innych trudnościach, które pokonała w sytuacji gdy musiała zmienić miejsce zatrudnienia.

Rozmawiała Aleksandra Potocka - ekspertka główna ds. zasobów systemowych Instytutu Badań Edukacyjnych Państwowego Instytutu Badawczego.

Zapraszamy do wysłuchania, obejrzenia rozmowy. Wszystkiego dostępnego!

Trzeci podcast w cyklu „Moja ścieżka edukacyjno-zawodowa” W ramach działania 1.2. w projekcie „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” przygotowaliśmy wyjątkowe nagrania, które pokazują ścieżki edukacyjno-zawodowe osób ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi – w tym także osób z niepełnosprawnościami. Te inspirujące rozmowy o odkrywaniu swoich mocnych stron i zasobów oraz pokonywaniu trudności polecamy szczególnie uczniom, studentom ale także rodzicom, nauczycielom i doradcom zawodowym. Wybór szkoły i przyszłego zawodu dopasowanych do zainteresowań ale też możliwości ucznia wymaga wsparcia, motywacji a czasem po prostu rzetelnych informacji. Znajdziesz je w naszym materiale informacyjnym "Mapa drogowa. Jak(ą) wybrać ścieżkę edukacyjno-zawodową?

#funduszeue

Wspieranie

dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży

FERS RP UE RGB 1

Wartość projektu: 109 779 600,00 zł

Dofinansowanie FERS: 90 590 125,92 zł

FERS.01.06-IP.05-0002/23

#FunduszeUE