Rozmowa z Karoliną Szulc, doradcą zawodowym, nauczycielką i wychowawcą w szkole przysposabiającej do pracy, na co dzień zaangażowaną w aktywizację społeczno-zawodową swoich uczniów.
Karolina opowiada o swojej pracy z uczniami i absolwentami ale także z rodzicami. Mówi o swoich doświadczeniach związanych z aktywizacją zawodową młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną oraz o dobrych praktykach, które pomagają absolwentom szkół przysposabiających do pracy znaleźć pierwsze zatrudnienie. Podkreśla rolę doradcy zawodowego, trenera pracy oraz współpracy szkoły z różnymi instytucjami w tranzycji edukacyjno-zawodowej uczniów i absolwentów oraz potrzebę wsparcia rodziców uczniów przez nauczycieli i doradców zawodowych, która później staje się fundamentem utrzymania aktywności społeczno-zawodowej ich dzieci po ukończeniu edukacji.
Rozmawiała Aleksandra Potocka - ekspertka główna ds. zasobów systemowych Instytutu Badań Edukacyjnych Państwowego Instytutu Badawczego.
Zapraszamy do wysłuchania, obejrzenia rozmowy. Wszystkiego dostępnego!
Czwarty podcast w cyklu „Moja ścieżka edukacyjno-zawodowa”
W ramach działania 1.2. w projekcie „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” przygotowaliśmy wyjątkowe nagrania, które pokazują ścieżki edukacyjno-zawodowe osób ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi – w tym także osób z niepełnosprawnościami.
Te inspirujące rozmowy o odkrywaniu swoich mocnych stron i zasobów oraz pokonywaniu trudności polecamy szczególnie uczniom, studentom ale także rodzicom, nauczycielom i doradcom zawodowym.
Wybór szkoły i przyszłego zawodu dopasowanych do zainteresowań ale też możliwości ucznia wymaga wsparcia, motywacji a czasem po prostu rzetelnych informacji. Znajdziesz je w naszym materiale informacyjnym "Mapa drogowa. Jak(ą) wybrać ścieżkę edukacyjno-zawodową?”
Film powstał w projekcie "Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży", realizowanym w IBE, finansowanym z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS.01.06-IP.05-0002/23).
#funduszeUE #FunduszeEuropejskie

