flaga RPTekst łatwy do czytania

Uczniowie szkół przysposabiających do pracy potrzebują wsparcia aby podjąć zatrudnienie

Rozmowa z Karoliną Szulc, doradcą zawodowym, nauczycielką i wychowawcą w szkole przysposabiającej do pracy, na co dzień zaangażowaną w aktywizację społeczno-zawodową swoich uczniów.

Karolina opowiada o swojej pracy z uczniami i absolwentami ale także z rodzicami. Mówi o swoich doświadczeniach związanych z aktywizacją zawodową młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną oraz o dobrych praktykach, które pomagają absolwentom szkół przysposabiających do pracy znaleźć pierwsze zatrudnienie. Podkreśla rolę doradcy zawodowego, trenera pracy oraz współpracy szkoły z różnymi instytucjami w tranzycji edukacyjno-zawodowej uczniów i absolwentów oraz potrzebę wsparcia rodziców uczniów przez nauczycieli i doradców zawodowych, która później staje się fundamentem utrzymania aktywności społeczno-zawodowej ich dzieci po ukończeniu edukacji.

Rozmawiała Aleksandra Potocka - ekspertka główna ds. zasobów systemowych Instytutu Badań Edukacyjnych Państwowego Instytutu Badawczego. 

Zapraszamy do wysłuchania, obejrzenia rozmowy. Wszystkiego dostępnego!

 

Czwarty podcast w cyklu „Moja ścieżka edukacyjno-zawodowa”

W ramach działania 1.2. w projekcie „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” przygotowaliśmy wyjątkowe nagrania, które pokazują ścieżki edukacyjno-zawodowe osób ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi – w tym także osób z niepełnosprawnościami. 

Te inspirujące rozmowy o odkrywaniu swoich mocnych stron i zasobów oraz pokonywaniu trudności polecamy szczególnie uczniom, studentom ale także rodzicom, nauczycielom i doradcom zawodowym. 

Wybór szkoły i przyszłego zawodu dopasowanych do zainteresowań ale też możliwości ucznia wymaga wsparcia, motywacji a czasem po prostu rzetelnych informacji. Znajdziesz je w naszym materiale informacyjnym "Mapa drogowa. Jak(ą) wybrać ścieżkę edukacyjno-zawodową?”

 

Film powstał w projekcie "Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży", realizowanym w IBE, finansowanym z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS.01.06-IP.05-0002/23).

#funduszeUE #FunduszeEuropejskie

Uczniowie szkół przysposabiających do pracy potrzebują wsparcia aby podjąć zatrudnienie

Uczniowie szkół przysposabiających do pracy potrzebują wsparcia aby podjąć zatrudnienie

Uczniowie szkół przysposabiających do pracy potrzebują wsparcia aby podjąć zatrudnienie

Rozmowa z Karoliną Szulc, doradcą zawodowym, nauczycielką i wychowawcą w szkole przysposabiającej do pracy, na co dzień zaangażowaną w aktywizację społeczno-zawodową swoich uczniów.

Karolina opowiada o swojej pracy z uczniami i absolwentami ale także z rodzicami. Mówi o swoich doświadczeniach związanych z aktywizacją zawodową młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną oraz o dobrych praktykach, które pomagają absolwentom szkół przysposabiających do pracy znaleźć pierwsze zatrudnienie. Podkreśla rolę doradcy zawodowego, trenera pracy oraz współpracy szkoły z różnymi instytucjami w tranzycji edukacyjno-zawodowej uczniów i absolwentów oraz potrzebę wsparcia rodziców uczniów przez nauczycieli i doradców zawodowych, która później staje się fundamentem utrzymania aktywności społeczno-zawodowej ich dzieci po ukończeniu edukacji.

Rozmawiała Aleksandra Potocka - ekspertka główna ds. zasobów systemowych Instytutu Badań Edukacyjnych Państwowego Instytutu Badawczego. 

Zapraszamy do wysłuchania, obejrzenia rozmowy. Wszystkiego dostępnego!

 

Czwarty podcast w cyklu „Moja ścieżka edukacyjno-zawodowa”

W ramach działania 1.2. w projekcie „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” przygotowaliśmy wyjątkowe nagrania, które pokazują ścieżki edukacyjno-zawodowe osób ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi – w tym także osób z niepełnosprawnościami. 

Te inspirujące rozmowy o odkrywaniu swoich mocnych stron i zasobów oraz pokonywaniu trudności polecamy szczególnie uczniom, studentom ale także rodzicom, nauczycielom i doradcom zawodowym. 

Wybór szkoły i przyszłego zawodu dopasowanych do zainteresowań ale też możliwości ucznia wymaga wsparcia, motywacji a czasem po prostu rzetelnych informacji. Znajdziesz je w naszym materiale informacyjnym "Mapa drogowa. Jak(ą) wybrać ścieżkę edukacyjno-zawodową?”

 

Film powstał w projekcie "Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży", realizowanym w IBE, finansowanym z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS.01.06-IP.05-0002/23).

#funduszeUE #FunduszeEuropejskie

Wspieranie

dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży

FERS RP UE RGB 1

Wartość projektu: 109 779 600,00 zł

Dofinansowanie FERS: 90 590 125,92 zł

FERS.01.06-IP.05-0002/23

#FunduszeUE