Umiejętność przyjmowania perspektywy innych – co pokazują wyniki badania PISA 2022?
Zapraszamy do zapoznania się z nowym opracowaniem, które przedstawia wyniki międzynarodowego badania PISA 2022 dotyczące przyjmowania perspektywy.
Wybierz swój język
Zapraszamy do zapoznania się z nowym opracowaniem, które przedstawia wyniki międzynarodowego badania PISA 2022 dotyczące przyjmowania perspektywy.
Zapraszamy do zapoznania się z analizą poświęconą praktykom czytelniczym polskich uczniów. Głównym celem opracowania jest przybliżenie znaczenia biografii czytelniczej uczniów w kształtowaniu ich umiejętności z zakresu rozumienia czytanego tekstu.
Zapraszamy do lektury niedawno opublikowanego numeru kwartalnika Edukacja (4/2023), który w całości poświęcony jest artykułom powstałym z wykorzystaniem danych z międzynarodowych porównawczych badań edukacyjnych takich jak PISA, TIMSS, ICCS, TALIS czy PIAAC.
Zachęcamy do zapoznania się z polską adaptacją opracowania przygotowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA), mającego na celu przybliżenie wyników badania ICILS 2023 w zakresie oceny wiarygodności informacji. Przedstawiono w nim także informacje dotyczące tego, jak uczyć młodych ludzi krytycznego spojrzenia na treści publikowane w internecie, m.in. sposoby i kryteria oceny wiarygodności informacji. Broszura skierowana jest do nauczycieli, rodziców oraz osób pracujących z młodzieżą.
W publikacji przedstawiono istotne dla praktyki szkolnej zagadnienia związane z krytycznym myśleniem. Opracowanie przygotowano z myślą o wsparciu pracy dydaktycznej nauczycieli w zakresie włączania elementów krytycznego myślenia do procesu nauczania. Głównym celem publikacji jest zebranie w przystępnej formie informacji o krytycznym myśleniu oraz prezentacja przykładowych zadań dotyczących tego zagadnienia.