flaga RPTekst łatwy do czytania

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem w języku angielskim, który ukazał w najnowszym wydaniu Kwartalnika EDUKACJA. Autorką publikacji jest dr Aleksandra Gajda z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.

Różnice w osiągnięciach matematycznych między kobietami a mężczyznami są na ogół niewielkie lub statystycznie nieistotne – udowadnia dr Aleksandra Gajda z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w publikacji "Do men and women really differ in mathematical ability?". Przekonuje, że w dużym stopniu mają na to wpływ czynniki społeczno-kulturowe, a nie wrodzone zdolności.

Tekst przedstawia teoretyczny czterowymiarowy model czynników kształtujących preferencje edukacyjne uczniów w kontekście STEM. Model ten, zamiast przypisywać zaangażowanie w STEM wyłącznie zdolnościom matematycznym, podkreśla znaczenie uwarunkowań takich jak płeć, praktyki dydaktyczne czy postawy rodzinne.

Zachęcamy do lektury tego interesującego artykułu dostępnego na stronie Kwartalnika EDUKACJA.

Kim jest dr Aleksandra Gajda?

Jest doktorką nauk społecznych i autorką ponad 40 prac badawczych. Związana jest zawodowo z Akademią Pedagogiki Specjalnej i Zakładem Psychopedagogiki Kreatywności. Współpracuje także z Uniwersytetem Warszawskim oraz Narodowym Centrum Nauki. Jej główne obszary badawcze to: uwarunkowania osiągnięć szkolnych, rozumienie i definiowanie kreatywności oraz metody jej stymulowania, kreatywność a myślenie stereotypowe.

Kalendarz wydarzeń

maja   2025
Pon Wt Śr Cz Pt Sob Nie
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

NASZE BADANIA