flaga RPTekst łatwy do czytania

IBE PIB na Międzynarodowej Konferencji Badawczej IEA

Eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego przedstawili wnioski z badań międzynarodowych podczas konferencji organizowanej przez IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement – Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych). Wydarzenie odbyło się 25–27 czerwca 2025 r. w Rzymie.

Organizowana co dwa lata konferencja IEA to jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych międzynarodowym edukacyjnym badaniom porównawczym. Eksperci reprezentujący IBE PIB przygotowali wystąpienia i analizy oparte na danych z badań międzynarodowych.

Zastępca Dyrektora Instytutu, dr Tomasz Gajderowicz, wygłosił prezentację na temat wpływu pandemii COVID-19 na różne aspekty związane z dobrostanem uczniów i poczuciem przynależności do szkoły. Dr hab. Artur Pokropek przedstawił ciekawe  podejście do analiz tzw. danych procesowych w kontekście motywacji uczniów do rozwiązywania zadań testowych. Ostatniego dnia konferencji uczestnicy mieli okazję wysłuchać wystąpienia dr. Michała Sitka, który poddał analizie kwestie zależności między wiekiem rozpoczęcia edukacji przez uczniów a ich osiągnięciami mierzonymi w badaniu TIMSS. Prezentacje spotkały się z dużym zainteresowaniem i były przedmiotem licznych dyskusji. 

W trakcie konferencji odbyła się również sesja posterowa, w trakcie której uczestnicy wydarzenia prezentowali wyniki analiz danych z badań międzynarodowych na wybrane przez siebie tematy ujęte w formie plakatów. 

Nasi eksperci przedstawili dwa postery: pierwszy dotyczył samooceny kompetencji uczniów w zakresie wyszukiwania informacji i oceny wiarygodności informacji w sieci, drugi - zmian postaw polskich czwartoklasistów wobec matematyki i nauk przyrodniczych. Zachęcamy do zapoznania się z ich treścią:'

Wystąpienia z udziałem ekspertów IBE PIB:

The Learning Crisis: Three Years After COVID-19
Tomasz Gajderowicz, Maciej Jakubowski, Alec Kennedy, Christian Christrup Kjeldsen, Harry Anthony Patrinos, Rolf Strietholt

The Emotional Toll of COVID-19: Wellbeing and Belonging Among Students
Tomasz Gajderowicz, Maciej Jakubowski, Alec Kennedy, Harry Anthony Patrinos, Rolf Strietholt

Approximate Areas of Interest for Understanding of Student Motivation and Task Interaction in IEA Assessments
Artur Pokropek, Tomasz Żółtak, Marek Muszyński

Using Large Language Models for Automatic Item Generation: Development and Validation for TIMSS Grade 4
Marek Muszyński, Hubert Plisiecki, Tomasz Żółtak, Artur Pokropek

A Mixed-Methods Analysis of SES Achievement Gaps Using Student Process Data and Open Response
Nani Teig, Artur Pokropek 

The Impact of School Entry Age Reforms on Student Achievement: Evidence from Poland’s TIMSS Data
Michał Sitek

Sesja posterowa:

How do Primary and Secondary School Students Perform at Evaluating Information Quality? 

Joanna Kaźmierczak, Tomasz Dowbor, Barbara Ostrowska

Evolving Attitudes of Polish Fourth Graders Toward Mathematics and Science: Insights from TIMSS 

Wioleta Dobosz-Leszczyńska, Mateusz Kleczaj, Olga Wasilewska

 

Więcej informacji na temat wydarzenia znajduje się tutaj.

Kalendarz wydarzeń

lipca   2025
Pon Wt Śr Cz Pt Sob Nie
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

NASZE BADANIA