flaga RPTekst łatwy do czytania

Konferencja

KONFERENCJA "BRANŻA – WCZORAJ, DZIŚ I JUTRO | Trendy, innowacje i wyzwania w branży rolniczej w Wielkopolsce"

KONFERENCJA

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, zaprasza na bezpłatną konferencję pt.: "Trendy, innowacje i wyzwania w branży rolniczej w Wielkopolsce"

Rozpoczęcie 04.12.2025 | 08:45
Zakończenie 04.12.2025 | 14:30
Projekt ZSK6, Konferencja
Załącznik 04.12.2025 Liskw_program_konferencji.pdf

Konferencja: Edukacja dostępna dla wszystkich – „Włączanie to działanie”

Konferencja: Edukacja dostępna dla wszystkich – „Włączanie to działanie”

Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji podsumowującej projekt "Szkoła dostępna dla wszystkich" (Accessible School for All) realizowany przez IBE PIB, wspierany przez UNICEF i MEN. Konferencja będzie okazją do podsumowania działań realizowanych w ramach projektu, wymiany doświadczeń oraz prezentacji rekomendacji dotyczących budowania szkoły dostępnej dla wszystkich. 

Do udziału zapraszamy dyrektorów, nauczycieli specjalistów, nauczycieli i przedstawicieli przedszkoli i szkół ogólnodostępnych oraz przedstawicieli placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i organizacji pozarządowych.

Podczas wydarzenia zostaną przedstawione rozwiązania koncepcyjne, wyniki badań, materiały praktyczne oraz programy wdrożeniowe wspierające udzielanie adekwatnego do potrzeb wsparcia edukacyjnego i specjalistycznego dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi.

Kluczowe informacje: 

Data: 24 listopada 2025

Miejsce: Centrum Nauki Kopernik, Warszawa

Formuła: Hybrydowa – stacjonarnie (ograniczona liczba miejsc obowiązuje kolejność zgłoszeń) i online

W programie m.in.:

  • Power Speech poświęcony dobrostanowi ucznia w zróżnicowanej klasie.
  • Panel Ekspercki "Jak wspierać, żeby włączać?" 
  • Sesja "Praktyka Zmiany" z udziałem doradców ds. dostępności uczenia się (DDU), prezentująca działania zrealizowane w szkołach i przedszkolach.
  • Sesja "Od projektu do systemu" – Rekomendacje dotyczące m.in. profesjonalizacji specjalistów, edukacji responsywnej oraz opierania praktyk na dowodach naukowych.

 

Udział w konferencji to szansa na pogłębienie wiedzy, wymianę doświadczeń i dyskusję o przyszłości edukacji włączającej w Polsce. Zapraszamy do rejestracji!

Rejestracja na konferencję:

Osoby zainteresowane udziałem w wydarzeniu proszone są o wypełnienie formularza rejestracyjnego. 

Formularz rejestracyjny: https://seminaria-ibe.pl/unicef-365-757-2024

 

Do zobaczenia!

Rozpoczęcie 24.11.2025 | 10:00
Zakończenie 24.11.2025 | 16:30
Projekt UNICEF, Konferencja
Załącznik IBE_program-konferencji_24.11.2025 rpdf

Konferencja WIEM, UMIEM, DZIAŁAM. Wiedza, kompetencje i sprawczość w praktyce szkolnej

Konferencja WIEM, UMIEM, DZIAŁAM. Wiedza, kompetencje i sprawczość w praktyce szkolnej

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy serdecznie zaprasza na konferencję pt. "Wiedza, kompetencje oraz sprawczość w praktyce szkolnej", która odbędzie się 19 listopada w Warszawie. Do udziału zapraszamy dyrektorów placówek oświatowych, kuratorów oświaty i nauczycieli. Zapisy na konferencję zostały zamknięte - serdecznie zapraszamy do oglądania transmismisji 

Rozpoczęcie 19.11.2025 | 11:00
Zakończenie 19.11.2025 | 18:00
Projekt IBE, Konferencja

Wyniki badania TALIS 2024- transmisja z ogłoszenia wyników Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się – TALIS 2024

Wyniki badania TALIS 2024- transmisja z ogłoszenia wyników Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się – TALIS 2024

Zapraszamy na transmisję z ogłoszenia wyników Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się – TALIS 2024. 7 października o 11.00 na naszym kanale FB przedstawimy dane zebrane od nauczycieli z Polski na tle wyników z ponad 50 krajów i regionów.

Głównym organizatorem badania jest Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), która ogłosi wyniki międzynarodowe badania, a Instytut Badań Edukacyjnych przedstawi pierwsze wyniki krajowe. W badaniu TALIS 2024 uczestniczyli nauczyciele i dyrektorzy szkół na poziomie ISCED 2 Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia (obecnie w Polsce klasy 5-8 szkoły podstawowej).


TALIS (Teaching and Learning International Survey) to międzynarodowy projekt badawczy którego przedmiotem są warunki pracy nauczycieli i dyrektorów szkół oraz ich doświadczenia zawodowe. To największe przedsięwzięcie badawcze tego typu na świecie, realizowane cyklicznie od 2008 roku.

Celem TALIS jest:

  • opisanie warunków pracy nauczycieli i dyrektorów szkół z perspektywy tych osób,
  • wspieranie kształtowania polityki edukacyjnej poprzez umożliwienie porównań międzynarodowych i dostarczanie danych istotnych dla doskonalenia systemów edukacyjnych,
  • monitorowanie i analizowanie zmian zachodzących w czasie,
  • upowszechnianie dobrych praktyk w zakresie warunków pracy nauczycieli i organizacji nauczania.

Główne obszary badania TALIS 2024 dotyczą:

  • dobrostanu zawodowego,
  • rozwoju zawodowego nauczycieli,
  • środowiska pracy, w tym warunków i klimatu szkoły,
  • działań zawodowych, w tym współpracy między nauczycielami.

Szczególną wartością TALIS jest to, że dane nie są pozyskiwane z dokumentacji administracyjnej ani z rejestrów, lecz pochodzą bezpośrednio od nauczycieli i dyrektorów. Badanie opiera się na ich własnych doświadczeniach i praktykach zawodowych, co zapewnia unikalny wgląd w funkcjonowanie szkół z perspektywy ich kluczowych uczestników.
TALIS jest badaniem opartym na jednorazowym pomiarze, co oznacza, że nie pozwala bezpośrednio analizować zależności przyczynowo-skutkowych. Jego celem jest opis warunków pracy i doświadczeń zawodowych nauczycieli oraz dyrektorów.

Uczestnicy badania

TALIS jest badaniem ankietowym realizowanym na losowo dobranej, reprezentatywnej próbie szkół i nauczycieli. Dobór próby w każdym kraju jest prowadzony według jednolitych procedur międzynarodowych. Najpierw losowane są szkoły, a następnie w tych szkołach – nauczyciele. W badaniu uczestniczą również dyrektorzy wylosowanych szkół. Dzięki reprezentatywności próby uzyskane dane pozwalają na formułowanie wniosków odnoszących się do całej populacji nauczycieli i dyrektorów szkół w każdym z krajów biorących udział w badaniu.
W edycji TALIS 2024 uczestniczyło łącznie około 190 tysięcy nauczycieli z blisko 12 tysięcy szkół na poziomie ISCED 2 w 55 krajach i regionach. W Polsce udział wzięło 3783 nauczycieli klas V-VIII z 279 szkół podstawowych oraz dyrektorzy tych szkół. 

Rozpoczęcie 07.10.2025 | 11:00
Zakończenie 07.10.2025 | 12:00
Projekt Konferencja
Załącznik Konferencja prasowa ogoszenia wynikw badania TALIS- Agenda.pdf