flaga RPTekst łatwy do czytania

Dział aktualności - znak graficzny

The Council wants more support for teachers

The Council wants more support for teachers

“We want to include attention to values and attitudes in subject teaching. We must establish good working conditions for teachers and enable support where it is needed,” said Prof. Zbigniew Marciniak, chairperson of the Council for...

Consultations are starting on the post-primary school Graduate Profile!

Consultations are starting on the post-primary school Graduate Profile!

The Educational Research Institute (IBE PIB) invites all interested persons to participate in the consultations on the first version of the post-primary school graduate profile. The document was developed based on interviews with...

How can assessment motivate students to learn? A summary of the methods and scientific seminar in Poznań

How can assessment motivate students to learn? A summary of the methods and scientific seminar in Poznań

The event brought together experts in teaching and assessment, school directors, and teachers who discussed the issue of assessment in Polish schools through lectures, discussions, and conversations.
New IBE PIB report: Competencies are the key to success in the labour market—results of the PIAAC 2023 survey

New IBE PIB report: Competencies are the key to success in the labour market—results of the PIAAC 2023 survey

In our rapidly changing world, adult skills are becoming a key resource—both for individual career opportunities and for the economy as a whole. We present a thematic report entitled ‘Skills in the Polish labour market’, which was based...

Dział badania- znak graficzny

Czytanie ma ogromny wpływ na rozwój każdego człowieka, bez względu wiek. Rozwijanie umiejętności czytania jest fundamentem edukacji dzieci i ich przyszłego sukcesu w nauce. Czytanie i żywy kontakt z książką, dostarcza wiedzy, kształtuje wartości, uczy empatii, rozwija wyobraźnię i zdolność rozumienia świata, zachęca do zadawania pytań i uczy myślenia.

22 sierpnia w godzinach 10:00 - 12:30 zapraszamy na seminarium online Jak uczyć czytania, by dzieci uczyły się, czytając? Refleksje wokół metod nauczania języka polskiego.

W programie:

  • rozmowa o umiejętnościach czytania i pisania, i ich wpływie na osiągnięcia szkolne.
  • aktualne badania dotyczące czytelnictwa w Polsce.
  • szerokie omówienie tematu umiejętności czytania i tego, w jaki sposób jest ona nauczana, z trzech różnych perspektyw: okiem innowatora, praktyka i metodyka.
  • dyskusja na temat: Jak pierwsze doświadczenia czytelnicze wpływają na osiągnięcia szkolne i postawy czytelnicze?

Bogaty program oraz niezwykli prelegenci i prelegentki pozwolą każdemu z Państwa znaleźć ciekawy temat dla siebie.

Zachęcamy do pobrania programu i rejestracji na seminarium.

PROGRAM SEMINARIUM

Spotkanie odbędzie się w formule online na platformie ZOOM, a informacja wraz linkiem do wydarzenia zostanie przesłana na dzień przed wydarzeniem na maila wskazanego w formularzu zgłoszeniowym.

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia na webinar przyjmujemy do 21 sierpnia 2024 r.


Zapraszamy:

  • nauczycieli
  • przedstawicieli oświaty i edukacji
  • wszystkie osoby zainteresowane tematyką webinaru i projektu

Webinar zostanie nagrany i udostępniony na kanale YouTube Instytutu Badań Edukacyjnych.