IBE PIB zaprasza na bezpłatne szkolenie online, którego celem jest wsparcie nauczycieli w budowaniu sprzyjających warunków do nauczania-uczenia się, dających każdej osobie uczącej się, w szczególności tej z ADHD, możliwość rozwoju na miarę jej potrzeb i możliwości.
DLA KOGO?
- Jeśli jesteś dyrektorem szkoły, nauczycielem, specjalistą szkolnym ze szkoły podstawowej i/lub ponadpodstawowej, pracownikiem placówki doskonalenia nauczycieli,
- Jeśli poszukujesz inspiracji do indywidualizacji pracy na lekcji,
- Jeśli chcesz zrozumieć czym jest ADHD oraz mądrze i skutecznie wspierać uczniów i uczennice z ADHD
nasze szkolenie jest dla Ciebie.
DLACZEGO WARTO?
Podczas szkolenia dowiesz się:
- Czym jest ADHD? Poznasz objawy, proces diagnozy, a także mity i fakty dotyczące tego zaburzenia.
- Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami w klasie? Otrzymasz wskazówki, w tym analizę zachowania w oparciu o model ABC.
- Jak wspierać dzieci i młodzież z ADHD? Nauczysz się planować lekcje, dostosowywać działania i odpowiadać na indywidualne potrzeby uczniów i uczennic z ADHD. Otrzymasz praktyczne wskazówki dla nauczyciela, w tym gotowe narzędzia i materiały do wykorzystania podczas lekcji.
- Jak współpracować z zespołem szkolnym i rodzicami? Uzyskasz praktyczne wskazówki dotyczące efektywnej komunikacji i wspólnego działania.
Szkolenie prowadzone jest przez trenerki IBE PIB:
- Aleksandra Chlebowicz - Ekspertka główna ds. szkoleń w projekcie Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży, IBE PIB.
- Dorota Heiza - Ekspertka główna ds. szkoleń w projekcie Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży, IBE PIB.
TERMINY SZKOLENIA
Szkolenie zostanie zorganizowane w formule online. Spotkania z trenerkami będą odbywać się na platformie Zoom, natomiast materiały otrzymasz drogą e-mailową.
Dostępne terminy znajdziesz w zakładce Szkolenia.
Z uwagi na warsztatowy charakter spotkania, liczba miejsc jest ograniczona.
Szkolenie prowadzone jest w aktywny sposób, z przestrzenią na dyskusję, wymianę doświadczeń i pracę z konkretnymi przykładami.
Z uwagi na formułę spotkania prosimy o zapewnienie sobie:
- sprawnej kamery,
- mikrofonu, umożliwiającego wypowiadanie się podczas zajęć,
- dostępu do internetu,
- miejsca, w którym można swobodnie prowadzić rozmowę on-line
Tu znajdziesz Program szkolenia (pdf)
REKRUTACJA I ZASADY UCZESTNICTWA
- Spotkanie odbędzie się na platformie ZOOM.
- Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
- Na szkolenie obowiązuje rejestracja poprzez link dostępny w tabeli z terminami szkoleń
- Zgłoszenie się Uczestnika poprzez rejestrację i złożenie deklaracji stanowi równocześnie akceptację terminów i potwierdzenie możliwości udziału w szkoleniu
- Po zarejestrowaniu i akceptacji zgłoszenia Uczestnik otrzymuje od Organizatora potwierdzenie, zawierające link do spotkania.
- W przypadku braku możliwości wzięcia udziału w szkoleniu Uczestnik jest proszony o niezwłoczne przekazanie Organizatorowi informacji o rezygnacji. Umożliwi to zaproponowanie udziału w szkoleniu innej osobie.
- Organizator stworzy listę rezerwową, zapewniając w ten sposób możliwość uzupełniania listy uczestników w przypadku zwolnienia się miejsca.
- Do udziału w szkoleniu zostaną dopuszczeni wyłącznie nauczyciele pracujący w szkołach oraz pracownicy placówek doskonalenia nauczycieli.
Ważne: zgłoszenia innych osób nie spełniające tego kryterium zostaną odrzucone - Liczebność grup wynosi ok. 15-20 osób.
- Uczestnicy otrzymają zaświadczenie po ukończeniu szkolenia
SZKOLENIE DLA RAD PEDAGOGICZNYCH
Zgłoszenie potrzeby szkolenia dla rady prosimy kierować za pomocą formularza rejestracyjnego.
Potrzebę ustalenia terminu dla rady zgłasza dyrektor lub osoba przez niego wskazana.
_____
Zapraszamy do udziału w szkoleniu. Wspólnie budujmy inkluzywne środowisko edukacyjne!
W razie pytań prosimy o kontakt: Bartłomiej Włodarczyk, e-mail:
Szkolenie realizowane jest w ramach projektu IBE PIB pn.: „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” (nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
