flaga RPTekst łatwy do czytania

Jak badania międzynarodowe mogą wspierać codzienną pracę nauczyciela?

Jak badania międzynarodowe mogą wspierać codzienną pracę nauczyciela?

Seminaria dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych„Jak badania międzynarodowe mogą wspierać codzienną pracę nauczyciela?” – to dwa cykle bezpłatnych seminariów, które odbędą się w październiku w Warszawie, a w listopadzie w Białymstoku.Do udziału w seminariach zapraszamy nauczycieli biologii, chemii, fizyki i geografii, uczących w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej lub w szkole ponadpodstawowej, a także pracowników Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli.Co na temat umiejętności z zakresu nauk przyrodniczych dzieci i młodzieży mówią badania międzynarodowe? Z czym polscy uczniowie radzą sobie lepiej, a z czym gorzej i jak wypadają na tle rówieśników z innych krajów? Jak, na przykładzie odtajnionych zadań z badań międzynarodowych, konstruować własne zadania sprawdzające umiejętność rozumowania w naukach przyrodniczych? Podczas seminariów:wprowadzimy Państwa w świat międzynarodowych badań edukacyjnych, skupiając się na badaniach poświęconych umiejętnościom uczniów z zakresu nauk przyrodniczych (TIMSS i PISA). Omówimy najnowsze wyniki tych badań ze szczególnym naciskiem na wnioski istotne z punktu widzenia praktyki szkolnej;
na przykładzie odpowiedzi na odtajnione zadania z badania PISA przedstawimy najczęstsze błędy popełnianie przez uczniów, a także pokażemy, jak można je wykorzystać w procesie dydaktycznym;
korzystając z przykładowych zadań z badań międzynarodowych, pokażemy jak tworzyć własne materiały sprawdzające konkretne umiejętności uczniów;
przedstawimy, jak przejść od teorii do praktyki, uświadamiając uczniom, jak wiedza zdobyta w szkole przekłada się na radzenie sobie w codziennym życiu;
omówimy metody, które można wykorzystać podczas szkoleń np. w pracy z innymi nauczycielami.
Informacje organizacyjne: Cykl trzech 6-godzinnych seminariów stanowi zamkniętą całość. Ze względu na program wydarzenia, nie można zapisać się na pojedyncze zajęcia.
Po pierwszym oraz drugim spotkaniu z cyklu uczestnicy będą mieli do wykonania drobne zadanie, np. opracowanie własnego zadania na podstawie wiedzy nabytej podczas seminarium lub przetestowanie wypracowanych zadań.
Po ukończeniu całego cyklu uczestnicy otrzymają zaświadczenie o uczestnictwie w programie.
Planujemy upowszechnienie efektów prac warsztatowych (w formie publikacji poseminaryjnej).

Cykl seminariów odbywa się w ramach projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych” (FERS01.04-IP05-0016/23) współfinansowanego ze środków europejskich w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS).

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 11.10.2025 | 09:00
Zakończenie 11.10.2025 | 16:00
Lokalizacja Warszawa
Projekt Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych, Seminarium
Załącznik Program seminarium_Warszawa_Dzie drugi.docx 1.pdf