flaga RPTekst łatwy do czytania

The international Playing for Success project is coming to Polish schools

The international Playing for Success project is coming to Polish schools

What happens when we move learning from the classroom... to a stadium? When pupils meet with tutors not at a blackboard, but in a sports club, and their progress is monitored by researchers from IBE PIB? This is how “Playing for Success...

Marek Woźniak is appointed Deputy Director of IBE PIB

Marek Woźniak is appointed Deputy Director of IBE PIB

Marek Woźniak has been appointed as Deputy Director for Management at the Educational Research Institute – National Research Institute by the Minister of National Education, Barbara Nowacka, as of September 1, 2025. He previously served...

Reforming education. What will change in school on September 1?

Reforming education. What will change in school on September 1?

A new, coherent core curriculum, more practical and project-based classes, better support for teachers, and future changes to the assessment system – these are just some of the proposals awaiting Polish schools.
PIRLS 2026. Find out what the Progress in International Reading Literacy Study looks like

PIRLS 2026. Find out what the Progress in International Reading Literacy Study looks like

PIRLS is one of the largest educational studies assessing the reading comprehension skills of pupils in the fourth year of school education. We invite you to learn about the process of preparing and conducting the study.

Zapraszamy do zapoznania się z analizą Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej.

Autorzy przedstawili w niej wyniki badań naukowych dotyczących prac domowych. W publikacji zaprezentowano dane z międzynarodowych badań porównawczych (TIMSS, PIRLS i PISA) dotyczące m. in. częstotliwości zadawania prac domowych w polskich szkołach i czasu poświęcanego na prace domowe przez uczniów. Podsumowano także badania dotyczące skuteczności prac domowych i wnioski na temat warunków, jakie powinna spełniać praca domowa, aby przynosiła korzystne efekty edukacyjne.

Jest to pierwsza analiza z nowego cyklu: Analizy IBE dla polityki edukacyjnej. Przygotowana została w ramach projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych” finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

PISA 2018 wyniki raport

Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej

Penszko, P., Sitek, M., Wasilewska, O. (2024). Prace domowe: Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej. Analizy IBE dla polityki publicznej.

Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych

Zobacz publikację