Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych
"Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych” to pierwsza w Polsce tak szeroka diagnoza dobrostanu szkolnego uczniów uczących się w zróżnicowanych środowiskach. Publikacja powstała na podstawie badań zrealizowanych przez IBE PIB w projekcie "Szkoła dostępna dla wszystkich" (UNICEF – ASA).
Podsumowanie konferencji projektu "Szkoła dostępna dla wszystkich"
Ponad 102 tys. uczniów, trzykrotnie więcej niż zakładano, oraz 22 tys. nauczycieli objęto wsparciem dzięki pilotażowemu programowi „Szkoła dostępna dla wszystkich” – podsumował IBE PIB na konferencji finałowej projektu.
Konferencja finałowa projektu "Szkoła dostępna dla wszystkich"
Jak tworzyć szkołę, w której każdy uczeń ma szansę rozwinąć swój potencjał? Dołącz do konferencji i wspólnie z ekspertami, praktykami i partnerami międzynarodowymi poszukajmy odpowiedzi.
Mówię i rozumiem – program wspierania rozwoju językowego przedszkolaków
Zapraszamy przedszkola do zgłaszania placówek do programu wspierania rozwoju językowego dzieci "Mówię i rozumiem".
Efekty programu: Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się
Z dumą i radością informujemy o sukcesie zakończonego ogólnopolskiego programu szkoleń dla nauczycieli specjalistów pracujących w przedszkolach – „Przedszkole dostępne dla wszystkich”! Od września 2024 do końca czerwca 2025 ponad 700 nauczycieli‑specjalistów z całej Polski wzięło udział w intensywnym cyklu szkoleń, by jeszcze skuteczniej wspierać rozwój dzieci i tworzyć przedszkola naprawdę dostępne dla każdego malucha.
Zakończenie I edycji kursu "W drodze do dwujęzyczności"- przeszkoliliśmy ponad 400 nauczycieli
Jak skutecznie wspierać uczniów z doświadczeniem migracji? Z tą myślą powstał kurs „W drodze do dwujęzyczności”, który wyposażył kilkuset nauczycieli w konkretne narzędzia do pracy z uczniami, dla których język polski nie jest językiem ojczystym.
IBE PIB angażuje się w działania wspierające integrację i włączenie społeczne dzieci i uczniów z doświadczeniem migracji i uchodźstwa
Przedstawiciele Instytutu Badań Edukacyjnych - Państwowego Instytutu Badawczego wzięli udział w spotkaniu partnerów UNICEF pt. „Integracja i włączenie społeczne dzieci i rodzin uchodźczych” wraz z przedstawicielami kluczowych ministerstw oraz miast zaangażowanych w pracę na rzecz integracji dzieci uchodźczych. Spotkanie, któe odbyło się 15 kwietnia 2025 r. otworzyła Nona Zicherman - Koordynatorka Krajowa Biura UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce.
Badanie zasobów kompetencyjnych nauczycieli i nauczycielek
Jakie są różnice w podejściu i kompetencjach do edukacji włączającej między nauczycielami specjalistami a nauczycielami przedmiotów?
I’M WELL, czyli MAM SIĘ DOBRZE - program warsztatów wspierających dobrostan szkolny
Pedagogów, psychologów oraz wychowawców pracujących w szkołach podstawowych (klasy IV-VIII) serdecznie zapraszamy do udziału w pilotażu programu warsztatów pt. „I’M WELL, czyli MAM SIĘ DOBRZE” stanowiącego część projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, w partnerstwie z UNICEF oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.
