flaga RPTekst łatwy do czytania

"Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych” to pierwsza w Polsce tak szeroka diagnoza dobrostanu szkolnego uczniów uczących się w zróżnicowanych środowiskach. Publikacja powstała na podstawie badań zrealizowanych przez IBE PIB w projekcie "Szkoła dostępna dla wszystkich" (UNICEF – ASA).

Ponad 102 tys. uczniów, trzykrotnie więcej niż zakładano, oraz 22 tys. nauczycieli objęto wsparciem dzięki pilotażowemu programowi „Szkoła dostępna dla wszystkich” – podsumował IBE PIB na konferencji finałowej projektu.

Z dumą i radością informujemy o sukcesie zakończonego ogólnopolskiego programu szkoleń dla nauczycieli specjalistów pracujących w przedszkolach – „Przedszkole dostępne dla wszystkich”! Od września 2024 do końca czerwca 2025 ponad 700 nauczycieli‑specjalistów z całej Polski wzięło udział w intensywnym cyklu szkoleń, by jeszcze skuteczniej wspierać rozwój dzieci i tworzyć przedszkola naprawdę dostępne dla każdego malucha.

Przedstawiciele Instytutu Badań Edukacyjnych - Państwowego Instytutu Badawczego wzięli udział w spotkaniu partnerów UNICEF pt. „Integracja i włączenie społeczne dzieci i rodzin uchodźczych” wraz z przedstawicielami kluczowych ministerstw oraz miast zaangażowanych w pracę na rzecz integracji dzieci uchodźczych. Spotkanie, któe odbyło się 15 kwietnia 2025 r. otworzyła Nona Zicherman - Koordynatorka Krajowa Biura UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce.

Pedagogów, psychologów oraz wychowawców pracujących w szkołach podstawowych (klasy IV-VIII) serdecznie zapraszamy do udziału w pilotażu programu warsztatów pt. „I’M WELL, czyli MAM SIĘ DOBRZE” stanowiącego część projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, w partnerstwie z UNICEF oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.