flaga RPTekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Rusza badanie

Rusza badanie "Uczenie się dorosłych Polaków"

Dlaczego się uczymy? Co nas do tego motywuje, a co zniechęca? Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy właśnie rozpoczął kolejną edycję badania "Uczenie się dorosłych Polaków".
Rada chce większego wsparcia dla nauczycieli

Rada chce większego wsparcia dla nauczycieli

– Chcemy włączyć w nauczanie przedmiotowe troskę o wartości i postawy. Musimy stworzyć nauczycielom dobre warunki pracy i umożliwić wsparcie, tam gdzie jest ono potrzebne – stwierdził prof. Zbigniew Marciniak, przewodniczący Rady ds....

Jak zbudować zaufanie do mikropoświadczeń cyfrowych?

Jak zbudować zaufanie do mikropoświadczeń cyfrowych?

Cyfrowe mikropoświadczenia zdobywają świat – szacuje się, że wydano ich już nawet 300 milionów. Dużym wyzwaniem pozostaje jednak kwestia jakości i zaufania. Sytuację może zmienić model tworzony przez IBE PIB.
Szkolenia dla autorów podstaw programowych 

Szkolenia dla autorów podstaw programowych 

Zapraszamy do zapoznania się cyklem szkoleń online dla ekspertów, którzy przygotowują podstawy programowe wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkole podstawowej.
Dział aktualności - znak graficzny

ZRK3

06
Sie
2025

Tworzenie dokumentów aplikacyjnych a tworzenie ofert pracy – perspektywa współpracy z różnymi klientami urzędów pracy (warsztat on-line)

06.08.2025 10:00 -12:00
Tworzenie dokumentów aplikacyjnych a tworzenie ofert pracy – perspektywa współpracy z różnymi klientami urzędów pracy (warsztat on-line)

Pracodawcy i osoby szukające pracy mogą lepiej określić swoje potrzeby na rynku pracy, jasno i precyzyjnie opisując umiejętności. Dobrze opisane umiejętności za pomocą efektów uczenia się mogą być szansą na odnalezienie się pracownika i pracodawcy na rynku pracy. Podczas warsztatu omówimy, jak tworzyć opisy efektów uczenia się, które będą pomocne zarówno w przygotowywaniu dokumentów aplikacyjnych, jak i ofert pracy.

16
Lip
2025

Współpraca międzyinstytucjonalna w realizacji działań aktywizujących (diagnostyka, szkolenia, walidacja, etc.) (warsztat on-line)

16.07.2025 10:00 -12:00
Współpraca międzyinstytucjonalna w realizacji działań aktywizujących (diagnostyka, szkolenia, walidacja, etc.) (warsztat on-line)

Doradztwo zawodowe w urzędach pracy i doradztwo walidacyjne w instytucjach certyfikujących mają wspólne elementy – oba skupiają się na wspieraniu klientów w odkrywaniu ich potencjału rozwojowego. Kluczowe jest zrozumienie konieczności współpracy w obszarze doradztwa między tymi instytucjami. Zapraszamy na warsztat poświęcony współpracy i rozwijaniu oferty w tym zakresie.

09
Lip
2025

Projektowanie i planowanie ścieżek rozwoju z wykorzystaniem narzędzi Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji (warsztat on-line)

09.07.2025 10:00 -12:00
Projektowanie i planowanie ścieżek rozwoju z wykorzystaniem narzędzi Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji (warsztat on-line)

Przewodnik po ZRK, Kompas, Małe ZRK – to tylko niektóre z naszych narzędzi, które pozwalają odkryć możliwości projektowania i planowania ścieżek rozwoju. Zapraszamy do zapoznania się z ich potencjałem wspierającym tworzenie oferty dla klientów urzędów pracy.

18
Cze
2025

Nowoczesne narzędzia Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji w pracy doradcy zawodowego (seminarium on-line)

18.06.2025 10:00 -12:00
Nowoczesne narzędzia Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji w pracy doradcy zawodowego  (seminarium on-line)

Podczas seminarium uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak wyszukiwać i filtrować kwalifikacje zgromadzone w ZRK oraz jak interpretować informacje o kwalifikacjach i wykorzystywać je  w procesie doradczym?
  • Jak przy pomocy Praktycznego przewodnika po ZRK przejść krok po kroku przez funkcjonalności Rejestru, które są kluczowe dla osoby wspierającej rozwój edukacyjno-zawodowy osób poszukujących pracy lub chcących się przekwalifikować?
  • W jaki sposób Czatbotka ZeteRKa pozwala identyfikować preferencje zawodowe użytkownika, a następnie przedstawia spersonalizowaną propozycję kwalifikacji?
  • Jak przy pomocy Kompasu poszukiwać kwalifikacji (wolnorynkowych, sektorowych) wspierających planowanie ścieżki rozwojowej?