flaga RPTekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
22 maja odbędzie się posiedzenie Rady ds. reformy

22 maja odbędzie się posiedzenie Rady ds. reformy

Część ogólna podstawy programowej oraz szkolny tydzień projektowy – to główne punkty, o których dyskutować będą członkowie Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im Komisji Edukacji Narodowej. 
Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Dwa wypełnione fascynującymi debatami dni, 650 mówców, 23 ścieżki tematyczne, 10 interaktywnych scen i tysiące uczestników - tak wyglądała 10. edycja największego wydarzenia technologiczno-gospodarczego w Europie Środkowo- Wschodniej.

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem w języku angielskim, który ukazał w najnowszym wydaniu Kwartalnika EDUKACJA. Autorką publikacji jest dr Aleksandra Gajda z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

“Lekcja z Sherlockiem Holmesem”, “Aloes na oparzenie” czy ”Właściwości kobiecych łez” - to niektóre z zadań wspierających rozwój krytycznego myślenia u uczniów. Zachęcamy do zapoznania się z najnowszą publikacją IBE PIB.

W dniach 24–26 kwietnia Komisja Europejska pod przewodnictwem Europejskiej Rady ds. Innowacji i w ścisłej współpracy z państwami członkowskimi UE zorganizowała pierwszy europejski Hackathon EUvsVirus, którego celem było połączenie przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego, innowatorów, partnerów i inwestorów w całej Europie w celu opracowania innowacyjnych rozwiązań problemów związanych z koronawirusem.

W najbliższy poniedziałek, 16 marca br., zapraszamy do udziału w wirtualnym sympozjum, którego tematem będzie rzetelność naukowa i etyka badań naukowych. Wydarzenie odbędzie się w ramach projektu „Path2Integrity”, który w Polsce jest realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych.

W dniach 16-18 lutego w duńskim Esbjerg odbyło się coroczne spotkanie partnerów  Path2Integrity, podsumowujące pierwszy rok realizacji projektu. Polskę reprezentowali eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych. Polskę reprezentowała Agnieszka Dwojak-Matras, kierownik zespołu badawczego Path2Integrity.

Pod koniec października miało miejsce trzecie już spotkanie partnerów międzynarodowego projektu Path2Integrity. Konferencja poświęcona była promowaniu rzetelności, uczciwości, szacunku i odpowiedzialności w badaniach pośród młodego pokolenia studentów i badaczy.

Na początku lipca w Kilonii odbyło się pierwsze sympozjum projektu Path2Integrity poświęcone kwestii rzetelności naukowej i interdyscyplinarnego podejścia w nauczaniu etyki badawczej. Instytut Badań Edukacyjnych reprezentowała na nim Dr Agnieszka Dwojak-Matras, kierownik projektu w Polsce, oraz członkinie zespołu projektowego: Dr Agnieszka Koterwas i Dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska.

5 czerwca 2019 roku odbyło się seminarium, na którym zespół Path2Integrity przedstawił pracownikom Instytutu Badań Edukacyjnych informacje dotyczące aktualnego etapu realizacji zadań projektowych.

3 kwietnia br. podczas III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Utopia a edukacja. O wyobrażeniach edukacji i światach możliwych w społeczeństwie masowym” zostały zaprezentowane wstępne wyniki badań dotyczących metod nauczania rzetelności naukowej, przeprowadzonych w ramach realizacji projektu.