flaga RPTekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
22 maja odbędzie się posiedzenie Rady ds. reformy

22 maja odbędzie się posiedzenie Rady ds. reformy

Część ogólna podstawy programowej oraz szkolny tydzień projektowy – to główne punkty, o których dyskutować będą członkowie Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im Komisji Edukacji Narodowej. 
Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Dwa wypełnione fascynującymi debatami dni, 650 mówców, 23 ścieżki tematyczne, 10 interaktywnych scen i tysiące uczestników - tak wyglądała 10. edycja największego wydarzenia technologiczno-gospodarczego w Europie Środkowo- Wschodniej.

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem w języku angielskim, który ukazał w najnowszym wydaniu Kwartalnika EDUKACJA. Autorką publikacji jest dr Aleksandra Gajda z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

“Lekcja z Sherlockiem Holmesem”, “Aloes na oparzenie” czy ”Właściwości kobiecych łez” - to niektóre z zadań wspierających rozwój krytycznego myślenia u uczniów. Zachęcamy do zapoznania się z najnowszą publikacją IBE PIB.

17 września 2019 roku w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się spotkanie eksperckie – Diagnoza potrzeb i umiejętności dzieci cudzoziemskich. Jak samorządy miejskie mogą wspierać edukację dzieci cudzoziemskich. Był to drugi tzw. NRT (National Roundtable – okrągły stół) organizowany w ramach projektu Sirius 2.0.

Wypełnij ankietę i wesprzyj międzynarodowe badanie dotyczące wyzwań przed którymi stają nauczyciele w czasie pandemii koronawirusa. Badanie prowadzone jest w ramach działań europejskiej sieci polityk publicznych w zakresie kształcenia migrantów – SIRIUS 2.0.

Jakie są najważniejsze aspekty kształcenia cudzoziemców w naszym kraju? Czy system kształcenia migrantów w Polsce powinien zostać zmodernizowany? Na te kluczowe pytania odpowiedzi poszukiwali uczestnicy pierwszego spotkania projektu Sirius 2.0 –  National Roundtable (NRT) 2018.

W styczniu 2022 roku odbył się cykl spotkań konsorcjum międzynarodowego i zespołów krajowych ws. badania PIAAC. Omówiono doświadczenia i wyniki badania próbnego, które, mimo pandemii, udało się zrealizować w większości z 26 krajów, w tym również w Polsce.

W styczniu 2022 odbył się cykl spotkań konsorcjum międzynarodowego i zespołów krajowych. Omówiono doświadczenia i wyniki badania próbnego, które udało się zrealizować w większości z 26 krajów – także w Polsce, pomimo trwającej pandemii.

10 maja br. wystartuje w Polsce badanie próbne drugiej edycji Międzynarodowego Badania Umiejętności Dorosłych PIAAC. Badanie zasadnicze będzie realizowane od września 2022 r. do kwietnia 2023 r., a jego wyniki zostaną opublikowane na przełomie 2023 i 2024 r.

Dr Agnieszka Dwojak-Matras, dr Joanna Rabiega-Wiśniewska i dr Katarzyna Kalinowska opublikowały artykuł, w którym koncentrują się na roli dialogu edukacyjnego w czasie pandemii COVID-19.

Podczas tegorocznej edycji Kongresu Edukacji Medialnej (24-25.11.2023 r.), organizowanego przez Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej oraz Instytut Polonistyki Stosowanej i Pracownię Badań Edukacji Polonistycznej i Medialnej na Wydziale Polonistyki UW. dr Agnieszka Dwojak-Matras prezentowała portrety nauczycieli – efekt międzynarodowej współpracy w ramach projektu KEEP.

Odkryj 20 portretów nauczycieli, które pokazują innowacyjnych nauczycieli i ich praktyki wykorzystywane podczas i po pandemii COVID 19 w 4 krajach europejskich! Nauczyciele z Belgii, Francji, Grecji i Polski podzielili się z nami swoimi najskuteczniejszymi praktykami w kontekście nauczania na odległość, po to by inni nauczyciele w Europie i na całym świecie mogli czerpać z nich inspirację i poprawić swoje doświadczenia realizacji zajęć w formie hybrydowej lub online.