flaga RPTekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
22 maja odbędzie się posiedzenie Rady ds. reformy

22 maja odbędzie się posiedzenie Rady ds. reformy

Część ogólna podstawy programowej oraz szkolny tydzień projektowy – to główne punkty, o których dyskutować będą członkowie Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im Komisji Edukacji Narodowej. 
Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Dwa wypełnione fascynującymi debatami dni, 650 mówców, 23 ścieżki tematyczne, 10 interaktywnych scen i tysiące uczestników - tak wyglądała 10. edycja największego wydarzenia technologiczno-gospodarczego w Europie Środkowo- Wschodniej.

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem w języku angielskim, który ukazał w najnowszym wydaniu Kwartalnika EDUKACJA. Autorką publikacji jest dr Aleksandra Gajda z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

“Lekcja z Sherlockiem Holmesem”, “Aloes na oparzenie” czy ”Właściwości kobiecych łez” - to niektóre z zadań wspierających rozwój krytycznego myślenia u uczniów. Zachęcamy do zapoznania się z najnowszą publikacją IBE PIB.

W dniach od 24 - 25 maja br. w Paryżu odbędzie się międzynarodowa konferencja podsumowująca najważniejsze działania projektu KEEP realizowanego we współpracy z Instytututem Badań Edukacyjnych oraz projektu Gate (poświęconego rozwijaniu praktyk pedagogicznych zapobiegających wykluczeniu społecznemu ze względu na płeć).

9 lutego odbyło się spotkanie upowszechniające rezultaty międzynarodowego projektu KEEP wraz z warsztatami praktycznymi: „Jak utrzymać zaangażowanie młodzieży w lekcję? Innowacyjne praktyki edukacyjne.” przygotowane i prowadzone przez dr Agnieszkę Dwojak-Matras, dr Katarzynę Kalinowską i dr Joannę Rabiegę-Wiśniewską.

W dn. 18 - 20 stycznia br. odbyło się kolejne spotkanie reprezentantów instytucji zaangażowanych w realizację zadań projektu KEEP. Na Université Paris Cité zaprezentowano aktualny status zadań, w tym ostateczne wersje portretów nauczycieli opracowane na podstawie pogłębionych wywiadów indywidualnych.

IBE oraz eksperci projektu KEEP organizują interaktywne warsztaty z innowacyjnych metod prowadzenia lekcji w szkołach ponadpodstawowych.

Dr Joanna Rabiega-Wiśniewska, dr Agnieszka Dwojak-Matras i dr Katarzyna Kalinowska przygotowały materiał opisujacy wyzwania przed którymi stała edukacja w okresie pandemii, a które były najczęściej wymieniane przez nauczycieli szkół ponadpodstawowych.

Dr Agnieszka Dwojak-Matras oraz dr Joanna Rabiega-Wiśniewska zaprezentują pierwsze wyniki badań projektu KEEP. Przedstawią przykłady innowacyjnych praktyk edukacyjnych wykorzystywanych przez nauczycieli szkół ponadpodstawowych w Polsce.

W dniach 10 i 11 października w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych odbyło się  kolejne międzynarodowe spotkanie badaczy i ekspertów z 6 instytucji z Belgii, Francji, Grecji i Polski realizujących zadania w projekcie KEEP.

W Brukseli odbyło się spotkanie w ramach projektu KEEP. Instytut Badań Edukacyjnych reprezentowały dr Agnieszka Dwojak-Matras i dr Joanna Rabiega-Wiśniewska. Konsorcjum opublikowało swój pierwszy raport. 

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem ekspertki IBE dr Katarzyny Kalinowskiej, który został przygotowany na bazie danych projektu KEEP oraz indywidualnego grantu naukowego (Miniatura, NCN).