flaga RPTekst łatwy do czytania

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

Badanie PIRLS to jedno z największych badań edukacyjnych dotyczących oceny umiejętności rozumienia czytanego tekstu uczniów w czwartym roku edukacji szkolnej. Zapraszamy do zapoznania się z procesem przygotowania i realizacji badania.

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

IBE PIB z dumą ogłasza sukces ogólnopolskiego programu "Przedszkole dostępne dla wszystkich". Od września 2024 do czerwca 2025 aż 729 nauczycieli‑specjalistów z całej Polski wzięło udział w intensywnym cyklu szkoleń.
Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska jako pierwsza w Polsce wdrożyła mikropoświadczenia w aplikacji Odznaka+. To ważny krok w budowie nowoczesnego systemu edukacji, który wspiera rozwój kompetencji na rynku pracy.
Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska

Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska "Klimatyczny Człowiek Roku"

Ministerstwo Klimatu i Środowiska ogłosiło piątą edycję konkursu, w którym po raz kolejny chcą nagrodzić osoby, które w sposób nieszablonowy i innowacyjny działają na rzecz klimatu i środowiska oraz mają osiągnięcia w tym zakresie. Termin...

W dniach od 24 - 25 maja br. w Paryżu odbędzie się międzynarodowa konferencja podsumowująca najważniejsze działania projektu KEEP realizowanego we współpracy z Instytututem Badań Edukacyjnych oraz projektu Gate (poświęconego rozwijaniu praktyk pedagogicznych zapobiegających wykluczeniu społecznemu ze względu na płeć).

9 lutego odbyło się spotkanie upowszechniające rezultaty międzynarodowego projektu KEEP wraz z warsztatami praktycznymi: „Jak utrzymać zaangażowanie młodzieży w lekcję? Innowacyjne praktyki edukacyjne.” przygotowane i prowadzone przez dr Agnieszkę Dwojak-Matras, dr Katarzynę Kalinowską i dr Joannę Rabiegę-Wiśniewską.

W dn. 18 - 20 stycznia br. odbyło się kolejne spotkanie reprezentantów instytucji zaangażowanych w realizację zadań projektu KEEP. Na Université Paris Cité zaprezentowano aktualny status zadań, w tym ostateczne wersje portretów nauczycieli opracowane na podstawie pogłębionych wywiadów indywidualnych.

IBE oraz eksperci projektu KEEP organizują interaktywne warsztaty z innowacyjnych metod prowadzenia lekcji w szkołach ponadpodstawowych.

Dr Joanna Rabiega-Wiśniewska, dr Agnieszka Dwojak-Matras i dr Katarzyna Kalinowska przygotowały materiał opisujacy wyzwania przed którymi stała edukacja w okresie pandemii, a które były najczęściej wymieniane przez nauczycieli szkół ponadpodstawowych.

Dr Agnieszka Dwojak-Matras oraz dr Joanna Rabiega-Wiśniewska zaprezentują pierwsze wyniki badań projektu KEEP. Przedstawią przykłady innowacyjnych praktyk edukacyjnych wykorzystywanych przez nauczycieli szkół ponadpodstawowych w Polsce.

W dniach 10 i 11 października w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych odbyło się  kolejne międzynarodowe spotkanie badaczy i ekspertów z 6 instytucji z Belgii, Francji, Grecji i Polski realizujących zadania w projekcie KEEP.

W Brukseli odbyło się spotkanie w ramach projektu KEEP. Instytut Badań Edukacyjnych reprezentowały dr Agnieszka Dwojak-Matras i dr Joanna Rabiega-Wiśniewska. Konsorcjum opublikowało swój pierwszy raport. 

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem ekspertki IBE dr Katarzyny Kalinowskiej, który został przygotowany na bazie danych projektu KEEP oraz indywidualnego grantu naukowego (Miniatura, NCN).