Ogólnopolskie badania umiejętności trzecioklasistów 2013 - konferencja
Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji Ogólnopolskie badania umiejętności trzecioklasistów 2013 – czego dowiedzieliśmy się o umiejętnościach uczniów i szkole.
Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji Ogólnopolskie badania umiejętności trzecioklasistów 2013 – czego dowiedzieliśmy się o umiejętnościach uczniów i szkole.
Młodzi Polacy potrafią tyle samo, co ich rówieśnicy z 22 krajów OECD. Wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych PIAAC pokazują, że w ciągu ostatnich 17 lat wzrósł poziom umiejętności dorosłych Polaków. Nadal jednak mamy dużo do zrobienia. Kto podnosi nasze wyniki w rankingu? Osoby z wyższym wykształceniem, pracujący w sektorach usług wiedzochłonnych, wysoko wykwalifikowani pracownicy biurowi.
Oświadczenie Instytutu Badań Edukacyjnych w sprawie Badania 6- i 7-latków na starcie szkolnym
Najsłabsze dzieci robią największe postępy, sześciolatki w ciągu roku zrównują się z siedmiolatkami w I klasie - te informacje, a także dane dotyczące rozwoju dzieci 6 i 7 letnich oraz opiniach ich rodziców, IBE przedstawi na konferencji w czwartek (12 września). Zapraszamy!
Nie jest prawdą, że wyniki badania pilotażowego przeprowadzonego przez Pedagogium Wyższą Szkołę Nauk Społecznych (na próbie kilku szkół) potwierdzają wyniki badania CBOS, (przeprowadzonego na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej), jakoby połowa rodziców sześciolatków żałowała posłania dziecka do szkoły. Z badania CBOS wynika, że tylko 3% rodziców, którzy posłali sześciolatka do I klasy, gdyby znowu miało podejmować decyzję na temat swojego dziecka, zdecydowałoby inaczej, podczas gdy spośród tych, którzy posłali sześciolatka do szkolnej zerówki, decyzję zmieniłoby 9%.
Śledczy umorzyli postępowanie wszczęte po artykule „Rzeczpospolitej”. W uzasadnieniu zmiażdżyli prasowe insynuacje dotyczące badania 6- i 7-latków.
Rozmowa z prof. Ireną E. Kotowską z SGH o badaniu „Uwarunkowania decyzji edukacyjnych”, prowadzonym przez Instytut Badań Edukacyjnych wspólnie z uczelnią
Eksperci IBE, którzy przeanalizowali nauczanie języków obcych w Europie, postulują wprowadzanie w Polsce napisów przy emisji programów obcojęzycznych w telewizji. Badania potwierdzają, że wspomaga to naukę języków
Na tegorocznym kongresie rozmawialiśmy wyłącznie o faktach, wynikach badań naukowych, bo tylko one mogą stać się punktem wyjścia do dalszej dyskusji. Dzięki nim chcemy przezwyciężyć tendencję do wyrywkowego, pobieżnego omawiania tematów edukacyjnych, które może prowadzić do nieporozumień - mówił na zakończenie 2. Kongresu Polskiej Edukacji prof. Michał Federowicz, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych.