flaga RPTekst łatwy do czytania

Korzystanie z nowoczesnych technologii to domena młodych. Czy jednak rzeczywiście biegle posługują się komputerem i dobrze selekcjonują oraz przetwarzają informacje? Sprawdzi to rozpoczęte przez IBE międzynarodowe badanie ICILS

Prof. Roman Dolata z Instytutu Badań Edukacyjnych obala zarzuty podnoszone przez dziennikarzy. – To, co piętnują, to normalne praktyki badawcze, stosowane na całym świecie – wyjaśnia. – A polskiej edukacji potrzeba dobrych badań naukowych

W 2013 r. rozpoczęło się największe badanie nauczycieli – TALIS. Tym razem dowiemy się więcej nie tylko o nauczycielach gimnazjów, ale także o uczących w szkołach podstawowych i ponadgimnazjalnych

Dzieci ze specjalnymi potrzebami zasługują na niezależne badanie. Karygodnym błędem metodologicznym byłoby badać dzieci niedowidzące za pomocą rozsypanej układanki klocków lub też u dzieci niesłyszących sprawdzać ich rozumienie ze słuchu – piszą po artykule „Rz” prof. dr hab. Anna I. Brzezińska, Lider Zespołu Wczesnej Edukacji IBE i dr Piotr Rycielski, Lider Pracowni Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia IBE

"Badanie dyskryminuje dzieci", "badanie ma potwierdzić zasadność posłania sześciolatków do szkół" – to tylko część nieprawdziwych tez z artykułu dotyczącego badania „Test umiejętności na starcie szkolnym”, który ukazał się 13 grudnia 2012 r. w „Rzeczpospolitej”. Informacje te są powielane przez inne media, dlatego czujemy się zobowiązani przedstawić fakty.

Instytut Badań Edukacyjnych przedstawi w czwartek (13 grudnia 2012 r.) najnowszy Raport o stanie edukacji 2011. „Raport o stanie edukacji. Kontynuacja przemian” to dokument zawierający całościowy obraz edukacji uaktualniony o dane za 2011 r., a także systematyczny przegląd zmian prawnych dotyczących edukacji dokonanych w 2011 roku. Raport zawiera również dwa opracowania monograficzne, dotyczące szkolnictwa wyższego i szkolnictwa zawodowego.

Po publikacji raportu OECD „Education at a Glance 2012” w polskich mediach pojawiły się teksty, w których wytknięto, że polscy nauczyciele pracują przy tablicy najkrócej spośród nauczycieli wszystkich krajów ujętych w zestawieniu.

Jednak na podstawie danych OECD takich wniosków wyciągać się nie powinno  – wynika z analizy Zespołu Badań Nauczycieli IBE. Dlaczego?

Instytut Badań Edukacyjnych wezwał wydawcę i redaktora naczelnego dziennika „Rzeczpospolita” do sprostowania nieprawdziwych informacji uderzających w dobre imię Instytutu, jako prowadzącego badanie i rozliczającego się z otrzymywanych środków na projekt systemowy.

Kalendarz wydarzeń

maja   2025
Pon Wt Śr Cz Pt Sob Nie
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

NASZE BADANIA