flaga RPTekst łatwy do czytania

Reforma edukacji. Co się zmieni w szkołach od 1 września?

Reforma edukacji. Co się zmieni w szkołach od 1 września?

Nowa, spójna podstawa programowa, więcej zajęć praktycznych i projektowych, lepsze wsparcie dla nauczycieli, a w przyszłości zmiany w zakresie oceniania – to tylko niektóre propozycje, które czekają polskie szkoły. 
Konkurs IBE PIB na pracę dyplomową lub doktorską!

Konkurs IBE PIB na pracę dyplomową lub doktorską!

Rusza nabór do ogólnopolskiego konkursu IBE PIB na najlepszą pracę dyplomową lub doktorską z obszaru edukacji. Na zgłoszenia czekamy do 30 września 2025 roku. Zachęcamy do przesyłania prac o charakterze empirycznym lub...

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

Badanie PIRLS to jedno z największych badań edukacyjnych dotyczących oceny umiejętności rozumienia czytanego tekstu uczniów w czwartym roku edukacji szkolnej. Zapraszamy do zapoznania się z procesem przygotowania i realizacji badania.

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

IBE PIB z dumą ogłasza sukces ogólnopolskiego programu "Przedszkole dostępne dla wszystkich". Od września 2024 do czerwca 2025 aż 729 nauczycieli‑specjalistów z całej Polski wzięło udział w intensywnym cyklu szkoleń.

Forum Eksperckie pn. „Współpraca bez granic – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa” to spotkanie ekspertów, specjalistów, nauczycieli i przedstawicieli organizacji pozarządowych zorganizowane w ramach projektu UNICEF „Szkoła dostępna dla wszystkich” (Accessible School for All), które odbyło się w dniu 27.06.2024 r. Podczas wydarzenia zostały przedstawione ważne i aktualne zagadnienia związane z edukacją włączającą oraz międzykulturową, w której potrzeby uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji są rozpoznawane i zabezpieczane odpowiednimi działaniami dydaktycznymi, wychowawczymi i specjalistycznymi. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele MEN, UNICEF i Instytutu Badań Edukacyjnych, którzy wprowadzili uczestników w problematykę wielowymiarowych, uwzględniających aspekt edukacyjny, psychospołeczny i organizacyjny, działań podejmowanych na rzecz wspierania tej grupy uczniów i uczennic. Pobierz (plik PDF)