flaga RPTekst łatwy do czytania

Rada o podstawach programowych i egzaminach zewnętrznych

Rada o podstawach programowych i egzaminach zewnętrznych

Szóste spotkanie Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty, które odbyło się 4 lipca, dotyczyło sprawozdania z prac nad podstawami programowymi oraz kierunków zmian w systemie egzaminów zewnętrznych.
IBE PIB na Międzynarodowej Konferencji Badawczej IEA

IBE PIB na Międzynarodowej Konferencji Badawczej IEA

Eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego przedstawili wnioski z badań międzynarodowych podczas konferencji organizowanej przez IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement...

Mikropoświadczenia to przyszłość. Przyszłość, która już się zaczęła

Mikropoświadczenia to przyszłość. Przyszłość, która już się zaczęła

Mikropoświadczenia – to słowo przez dwa dni konferencji Warsaw Microcredentials Summit 2025wybrzmiewało nieustannie. Wypowiadane w różnych językach, pojawiało się w licznych, nierzadko zaskakujących kontekstach, podkreślając jego wagę i...

Konkurs MEN na studia podyplomowe dla przyszłych nauczycieli zawodów

Konkurs MEN na studia podyplomowe dla przyszłych nauczycieli zawodów

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło konkurs na organizację studiów podyplomowych przygotowujących do pracy nauczyciela w kształceniu zawodowym. To szansa na zdobycie nowych kwalifikacji i praktycznego doświadczenia.

Paweł Penszko, Olga Wasilewska, Instytut Badań Edukacyjnych

pażdziernik 2024

Autorzy na podstawie szerokiego przeglądu literatury przedstawiają kluczowe wnioski na temat krytycznego myślenia oraz skutecznych sposobów rozwijania wśród uczniów umiejętności oceny informacji i odporności na dezinformację. Następnie, analizując różne dane, w tym z międzynarodowych badań edukacyjnych, szukają odpowiedzi na pytania: czy polska szkoła uczy krytycznego myślenia, czy polscy uczniowie potrafią krytycznie myśleć oraz czy polscy uczniowie podchodzą krytycznie do informacji znalezionych w internecie.

Pobierz publikację (plik PDF)

Publikacja zawiera także rekomendacje dla polityki edukacyjnej.

W analizie uwzględniono dane z międzynarodowych badań porównawczych ICCS, PISA i PIRLS.

Analiza powstała w ramach projektu IBE: Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie