flaga RPTekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
22 maja odbędzie się posiedzenie Rady ds. reformy

22 maja odbędzie się posiedzenie Rady ds. reformy

Część ogólna podstawy programowej oraz szkolny tydzień projektowy – to główne punkty, o których dyskutować będą członkowie Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im Komisji Edukacji Narodowej. 
Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Dwa wypełnione fascynującymi debatami dni, 650 mówców, 23 ścieżki tematyczne, 10 interaktywnych scen i tysiące uczestników - tak wyglądała 10. edycja największego wydarzenia technologiczno-gospodarczego w Europie Środkowo- Wschodniej.

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem w języku angielskim, który ukazał w najnowszym wydaniu Kwartalnika EDUKACJA. Autorką publikacji jest dr Aleksandra Gajda z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

“Lekcja z Sherlockiem Holmesem”, “Aloes na oparzenie” czy ”Właściwości kobiecych łez” - to niektóre z zadań wspierających rozwój krytycznego myślenia u uczniów. Zachęcamy do zapoznania się z najnowszą publikacją IBE PIB.

23 maja w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych odbyło się spotkanie z interesariuszami projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych”. Zainaugurowało one prace grupy konsultacyjnej. Celem prac grupy jest konsultacja obszarów, w których będą prowadzone analizy opracowywane w projekcie, a także wnioski i rekomendacje z tych analiz.

Do udziału w grupie konsultacyjnej zaproszeni zostali przedstawiciele ministerstw, środowisk naukowych, organizacji zrzeszających jednostki samorządu terytorialnego, instytucji kształcenia i doskonalenia nauczycieli, organizacji zrzeszających kadry oświaty i rodziców oraz organizacji pozarządowych i innych partnerów społecznych.

Na spotkaniu przedstawiono założenia projektu i prac grupy konsultacyjnej oraz propozycje 22 obszarów tematycznych, które zostały wyłonione spośród propozycji zgłoszonych przez Instytut Badań Edukacyjnych oraz członków grupy konsultacyjnej. Wnioski z dyskusji wokół przedstawionych obszarów tematycznych będą stanowić podstawę wyłonienia tematów analiz prowadzonych w projekcie.

Kolejną analizę opracowaną z wykorzystaniem danych z badań międzynarodowych Instytut Badań Edukacyjnych przedstawi jesienią tego roku.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #MiedzynarodoweBadaniaKompetencji