flaga RPTekst łatwy do czytania

#OdPodstaw. Nowy cykl webinarów IBE PIB o podstawach programowych

#OdPodstaw. Nowy cykl webinarów IBE PIB o podstawach programowych

Przed przekazaniem do MEN projektów podstaw programowych dla przedszkola i szkoły podstawowej, które powstają w IBE PIB, chcemy porozmawiać o nich ze wszystkimi zainteresowanymi. Dlatego zapraszamy na cykl spotkań online.
Mikropoświadczenia – klucz do skutecznego HR

Mikropoświadczenia – klucz do skutecznego HR

Jak wspierać rozwój pracowników? Odpowiedzią są mikropoświadczenia – cyfrowe odznaki dokumentujące kompetencje i osiągnięcia. To innowacyjne narzędzie rozwijane w IBE PIB pomaga budować przejrzyste ścieżki karier i wzmacnia strategie HR.

Praktyki czytelnicze polskich uczniów

Praktyki czytelnicze polskich uczniów

Jakie znaczenie mają rodzinne nawyki czytelnicze dla późniejszych wyników w nauce? Sprawdź, co pokazują badania PIRLS i PISA o doświadczeniach czytelniczych polskich uczniów.
Konkurs IBE PIB na najlepszą pracę dyplomową lub doktorską

Konkurs IBE PIB na najlepszą pracę dyplomową lub doktorską

Rusza nabór do ogólnopolskiego konkursu IBE PIB na najlepszą pracę dyplomową lub doktorską z obszaru edukacji. Na zgłoszenia czekamy do 30 września 2025 roku. Na zwycięzców czekają nagrody finansowe!

Zapraszamy do zapoznania się z analizą Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej.

Autorzy przedstawili w niej wyniki badań naukowych dotyczących prac domowych. W publikacji zaprezentowano dane z międzynarodowych badań porównawczych (TIMSS, PIRLS i PISA) dotyczące m. in. częstotliwości zadawania prac domowych w polskich szkołach i czasu poświęcanego na prace domowe przez uczniów. Podsumowano także badania dotyczące skuteczności prac domowych i wnioski na temat warunków, jakie powinna spełniać praca domowa, aby przynosiła korzystne efekty edukacyjne.

Jest to pierwsza analiza z nowego cyklu: Analizy IBE dla polityki edukacyjnej. Przygotowana została w ramach projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych” finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

PISA 2018 wyniki raport

Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej

Penszko, P., Sitek, M., Wasilewska, O. (2024). Prace domowe: Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej. Analizy IBE dla polityki publicznej.

Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych

Zobacz publikację