flaga RPTekst łatwy do czytania

TALIS 2024. Już wkrótce wyniki badania

TALIS 2024. Już wkrótce wyniki badania

Już 7 października 2025 roku poznamy wyniki Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się TALIS 2024. W najnowszej edycji badania uczestniczyli nauczyciele i dyrektorzy szkół z ponad 50 krajów i regionów, w tym z Polski.
Zwolnienia z WF. Analiza rozwiązań edukacyjnych

Zwolnienia z WF. Analiza rozwiązań edukacyjnych

Współczesna szkoła stoi przed trudnym zadaniem: jak łączyć wymogi formalne z troską o zdrowie i rozwój uczniów. Ograniczanie aktywności ruchowej w wieku szkolnym ma bowiem dalekosiężne skutki
Seminaria dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych

Seminaria dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych

"Jak badania międzynarodowe mogą wspierać codzienną pracę nauczyciela?" - to dwa cykle bezpłatnych seminariów, które odbędą się w październiku i listopadzie w Warszawie oraz Białymstoku.
Konkurs IBE PIB na najlepszą pracę dyplomową lub doktorską

Konkurs IBE PIB na najlepszą pracę dyplomową lub doktorską

Rusza nabór do ogólnopolskiego konkursu IBE PIB na najlepszą pracę dyplomową lub doktorską z obszaru edukacji. Na zgłoszenia czekamy do 30 września 2025 roku. Na zwycięzców czekają nagrody finansowe!

23 maja w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych odbyło się spotkanie z interesariuszami projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych”. Zainaugurowało one prace grupy konsultacyjnej. Celem prac grupy jest konsultacja obszarów, w których będą prowadzone analizy opracowywane w projekcie, a także wnioski i rekomendacje z tych analiz.

Do udziału w grupie konsultacyjnej zaproszeni zostali przedstawiciele ministerstw, środowisk naukowych, organizacji zrzeszających jednostki samorządu terytorialnego, instytucji kształcenia i doskonalenia nauczycieli, organizacji zrzeszających kadry oświaty i rodziców oraz organizacji pozarządowych i innych partnerów społecznych.

Na spotkaniu przedstawiono założenia projektu i prac grupy konsultacyjnej oraz propozycje 22 obszarów tematycznych, które zostały wyłonione spośród propozycji zgłoszonych przez Instytut Badań Edukacyjnych oraz członków grupy konsultacyjnej. Wnioski z dyskusji wokół przedstawionych obszarów tematycznych będą stanowić podstawę wyłonienia tematów analiz prowadzonych w projekcie.

Kolejną analizę opracowaną z wykorzystaniem danych z badań międzynarodowych Instytut Badań Edukacyjnych przedstawi jesienią tego roku.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #MiedzynarodoweBadaniaKompetencji