flaga RPTekst łatwy do czytania

#OdPodstaw. Nowy cykl webinarów IBE PIB o podstawach programowych

#OdPodstaw. Nowy cykl webinarów IBE PIB o podstawach programowych

Przed przekazaniem do MEN projektów podstaw programowych dla przedszkola i szkoły podstawowej, które powstają w IBE PIB, chcemy porozmawiać o nich ze wszystkimi zainteresowanymi. Dlatego zapraszamy na cykl spotkań online.
Nowa podstawa programowa z języka polskiego: dzieci mają czytać chętniej

Nowa podstawa programowa z języka polskiego: dzieci mają czytać chętniej

Celem zmian w szkołach jest promowanie czytelnictwa wśród dzieci. - Apelujemy o zaufanie polonistom. To świetnie wykształceni fachowcy, którzy umiejętnie dobierają wartościowe lektury - tłumaczy dr Kinga Białek.
Konkurs IBE PIB na najlepszą pracę dyplomową lub doktorską

Konkurs IBE PIB na najlepszą pracę dyplomową lub doktorską

Rusza nabór do ogólnopolskiego konkursu IBE PIB na najlepszą pracę dyplomową lub doktorską z obszaru edukacji. Na zgłoszenia czekamy do 30 września 2025 roku. Na zwycięzców czekają nagrody finansowe!
Nie każdy narcyz to król szkoły. Co nastolatki naprawdę myślą o narcyzmie?

Nie każdy narcyz to król szkoły. Co nastolatki naprawdę myślą o narcyzmie?

Narcyzm to temat, który od lat fascynuje naukowców i twórców kultury. Badacze z Polski sprawdzili, jak młode osoby postrzegają narcyzm, a wyniki opublikowali w czasopiśmie naukowym "Edukacja".

23 maja w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych odbyło się spotkanie z interesariuszami projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych”. Zainaugurowało one prace grupy konsultacyjnej. Celem prac grupy jest konsultacja obszarów, w których będą prowadzone analizy opracowywane w projekcie, a także wnioski i rekomendacje z tych analiz.

Do udziału w grupie konsultacyjnej zaproszeni zostali przedstawiciele ministerstw, środowisk naukowych, organizacji zrzeszających jednostki samorządu terytorialnego, instytucji kształcenia i doskonalenia nauczycieli, organizacji zrzeszających kadry oświaty i rodziców oraz organizacji pozarządowych i innych partnerów społecznych.

Na spotkaniu przedstawiono założenia projektu i prac grupy konsultacyjnej oraz propozycje 22 obszarów tematycznych, które zostały wyłonione spośród propozycji zgłoszonych przez Instytut Badań Edukacyjnych oraz członków grupy konsultacyjnej. Wnioski z dyskusji wokół przedstawionych obszarów tematycznych będą stanowić podstawę wyłonienia tematów analiz prowadzonych w projekcie.

Kolejną analizę opracowaną z wykorzystaniem danych z badań międzynarodowych Instytut Badań Edukacyjnych przedstawi jesienią tego roku.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #MiedzynarodoweBadaniaKompetencji