flaga RPTekst łatwy do czytania

Edukacja dla wszystkich – kompetencje absolwentów szkół i metody pracy nauczycieli

  Pobierz plik PDF

Kompetencje uczniów to zagadnienie szerokie i  złożone, musi więc być rozpatrywane na kilku rów-noległych płaszczyznach. W niniejszym rozdziale zwrócono uwagę na rolę nauczycieli w modelowaniu określonych zachowań oraz znaczenie odwagi, podmiotowości i autonomii w kształtowaniu dynamiki funkcjonowania społecznego. Wskazano również na specyficzne elementy pracy dydaktyczno-wycho-wawczej wraz z przykładami rozwiązań metodycznych przydatnych w projektowaniu procesu naucza-nia-uczenia się. Całość rozważań ma charakter krytycznej analizy, dyskursu i wymiany myśli, a omawiane treści to przede wszystkim pretekst do refleksji nad procesami zachodzącymi między nauczycielem a uczniem.

Najnowsze artykuły

Przeciwdziałanie lękowi przed matematyką: Co mogą zrobić rodzice i nauczyciele?

  • Monika Szczygieł, Dominika Lipińska

Kształtowanie kontroli wolicjonalnej u dzieci i młodzieży: Stan wiedzy o czynnikach wychowawczych

  • Katarzyna Drożdżal, Stefan Dunin-Wąsowicz

Resilience edukacyjna, czyli kilka refleksji i analiz teoretycznych na temat „odpornych” uczniów, nauczycieli i szkół

  • Karol Konaszewski, Sebastian Binyamin Skalski-Bednarz, Janusz Surzykiewicz

Narcissism on Venus and Mars: The Impact of Sex on Types of Narcissistic Behaviors

  • Seweryn Nogalski, Radosław Rogoza