flaga RPTekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Rada o zmianach w edukacji: reforma będzie oparta na wynikach badań

Rada o zmianach w edukacji: reforma będzie oparta na wynikach badań

- Rola badań naukowych przy wprowadzaniu zmian w systemie edukacji, potrzeba prowadzenia cyklicznych badań nad dobrostanem uczniów i nauczycieli, zapisy części ogólnej podstawy programowej dla szkoły podstawowej oraz założenia tygodnia...

AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

  "Dorośli są zróżnicowaną grupą uczących się – mają bardzo różne motywacje do uczenia się, odmienne warunki życia oraz potrzeby i cele" - wyjaśnia dr Wojciech Stęchły z projektu "Mikropoświadczenia" prowadzonego w IBE PIB.

Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Za nami 10. edycja IMPACT’25!

Dwa wypełnione fascynującymi debatami dni, 650 mówców, 23 ścieżki tematyczne, 10 interaktywnych scen i tysiące uczestników - tak wyglądała 10. edycja największego wydarzenia technologiczno-gospodarczego w Europie Środkowo- Wschodniej.

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

“Lekcja z Sherlockiem Holmesem”, “Aloes na oparzenie” czy ”Właściwości kobiecych łez” - to niektóre z zadań wspierających rozwój krytycznego myślenia u uczniów. Zachęcamy do zapoznania się z najnowszą publikacją IBE PIB.

Paweł Penszko, Michał Sitek, Olga Wasilewska, Instytut Badań Edukacyjnych

marzec 2024

W pierwszym opracowaniu z cyklu „Analizy IBE dla polityki edukacyjnej” autorzy przedstawili wyniki badań naukowych dotyczących prac domowych. W publikacji zaprezentowano dane z międzynarodowych badań porównawczych (TIMSS, PIRLS i PISA), dotyczące m. in. częstotliwości zadawania prac domowych w polskich szkołach i czasu poświęcanego na prace domowe przez uczniów. Podsumowano także badania dotyczące skuteczności prac domowych i wnioski na temat warunków, jakie powinna spełniać praca domowa, aby przynosiła korzystne efekty edukacyjne.

Pobierz publikację (plik PDF)