Szkolenia dla autorów podstaw programowych
Zapraszamy do zapoznania się cyklem szkoleń online dla ekspertów, którzy przygotowują podstawy programowe wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkole podstawowej.
Zapraszamy do zapoznania się cyklem szkoleń online dla ekspertów, którzy przygotowują podstawy programowe wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkole podstawowej.
Instytut Badań Edukacyjnych (IBE-PIB) zaprasza do udziału w konsultacjach pierwszej wersji profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Dokument powstał w oparciu o rozmowy z przedstawicielami szkół, szkolnictwa wyższego oraz pracodawców z 15 województw.
W szybko zmieniającym się świecie kompetencje dorosłych stają się kluczowym zasobem – zarówno dla indywidualnych szans zawodowych, jak i dla całej gospodarki. Przedstawiamy raport tematyczny pt. „Umiejętności na polskim rynku pracy”, który powstał na podstawie danych z Międzynarodowego Badania Umiejętności Dorosłych PIAAC 2023 przeprowadzonego w Polsce przez Instytut Badań Edukacyjnych. Raport jest poświęcony tematyce relacji między umiejętnościami a rynkiem pracy.
Wydarzenie zgromadziło ekspertów od nauczania i oceniania, dyrektorów, nauczycieli, którzy podczas prelekcji, dyskusji i rozmów omawiali kwestię oceniania w polskiej szkole.
Badanie SSES prowadzone jest przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) i ma na celu ocenę poziomu kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku szkolnym, a także identyfikację czynników szczególnie istotnych z perspektywy rozwoju tych kompetencji.
Perspektywa zasobów danych, obywatela i rozwiązań systemowych - to trzy bloki tematyczne, które były podstawą do dyskusji o umiejętnościach podczas wydarzenia, które zgromadziło ekspertów ds. edukacji, rynku pracy i cyfryzacji. W centrum uwagi był człowiek - jego rozwój i potrzeby z tym związane.
Konferencja „Let’s make inclusion happen! Inclusive education for a fair, resilient and competitive EU” już za nami. To międzynarodowe wydarzenie poświęcone edukacji włączającej zostało zorganizowane w ramach prezydencji Polski w Radzie UE, a Instytut Badań Edukacyjnych był jego partnerem.
Otaczający nas świat to system naczyń połączonych. Nauki przyrodnicze to klucz do tego, by kompleksowo opowiedzieć o nim dzieciom i pomóc im go zrozumieć. To dlatego w naszych propozycjach łącznie zwiększyliśmy liczbę godzin tych przedmiotów w szkole podstawowej. Ale rozłożyliśmy je bardziej równomiernie, by nie przeciążać uczniów godzinami spędzanymi w szkole.
Mniej teorii – więcej praktyki, nowoczesne podejście do edukacji, więcej swobody i lepsze wsparcie dla nauczycieli – m.in. takie wnioski wynikają z podsumowania ankiet dla pracowników oświaty i konsultacji przeprowadzonych przez IBE PIB.